שוב תחת מתקפה

ח"כים: ליצמן מתנגד לחוק סל הבריאות משיקולים זרים

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, שוב סופג ביקורת נוקבת, הפעם על רקע התנגדותו לחוק ועדת סל הבריאות > "ליצמן מתנגד לחוק בגלל שיקולים זרים", אומרים יוזמי הצעת החוק > 30 ח"כים תומכים בחוק שישחרר את חברי הוועדה הרגישה משיקולים פוליטיים, ויסייע להם להתנהל בראש שקט (בריאות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ליצמן (ברלה שיינר, COL)

הצעת חוק וועדת סל התרופות הולכת ומתגבשת בכנסת, אולם יוזמיה טוענים כי סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן מנסה לטרפד אותה.

"ליצמן מתנגד לחוק בגלל שיקולים זרים", אומרים יוזמי הצעת החוק.

לפי הדיווח במעריב, את יוזמת החקיקה מובילים הח"כים אדטו, חיים כץ, אמנון כהן, דוד רותם ורוברט אילטוב וחתמו עליה קרוב ל-30 חברי כנסת מקרב רוב סיעות הבית. היא מוגשת בשיתוף עם "האגודה לזכויות החולה".

ומדוע ליצמן מתנגד להצעת החוק? "הוא חושש לאבד בסיס כוח משמעותי, כמו שליטה בסדרי העדיפויות של תקציב סל התרופות, והיכולת להשפיע על מינוי חברי הוועדה", הם אומרים.

"למשל, היום הוא מסוכסך עם ההסתדרות הרפואית ולכן אין להם נציג בוועדה. כמו כן, החוק ימנע ממנו להשתמש בכספי הסל לצורך קידום סדר יום אישי או פוליטי".

וועדת התרופות עומדת בכל שנה מול מאבק של חולים, שנלחמים על תרופה מצילת חיים שתוכנס אל סל התרופות ותשנה את חייהם.

בדברי ההסבר להצעת החוק החדש, נכתב: "ועדת סל התרופות אשר החלה את עבודתה ב-1997 אינה מופיעה בחקיקה הראשית של מדינת ישראל וסמכויותיה אינן מעוגנות בחוק או בתקנות משרד הבריאות, זאת למרות העובדה כי מדובר באחת הוועדות הקבועות החשובות בישראל אשר תפקידיה והחלטותיה משפיעים על כל אזרחי המדינה.

"הצעת החוק שיזמו חברי הכנסת ד"ר רחל אדטו, חיים כץ- יו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות, דוד רותם- יו"ר וועדת חוק חוקה ומשפט, אמנון כהן ורוברט אילטוב הונחה ביום ב′ ה- 5.7.2010, על שולחן הכנסת ונועדה לתקן מצב זה. הצעת החוק זוכה לתמיכה חוצת מפלגות ויחסי קואליציה-אופוזיציה, וחתומים עליה 28 חברי כנסת החברים בעשר מתוך 12 הסיעות המרכיבות את הכנסת ה-18 .

"הצעה זו מסדירה את עיגון דרכי עבודתה, מינוי חבריה, קביעת דרכי בקרה וקווים מנחים לשיקוליה של "ועדת הסל" במטרה לייעל את עבודת הוועדה. הצעה זו מאפשרת לשחרר את חשיפת הוועדה מלחצים חיצוניים ולהבטיח את עבודתה בהתאם לשיקול דעת רפואי, חברתי וכלכלי המחויב לתועלת החולים בישראל. ההצעה מבטיחה שקיפות בדרכי עבודת הועדה באופן שיאפשר ביקורת ציבורית מבלי להפריע או להתערב בעבודת הוועדה.

"למרות חשיבות הוועדה, הרכב חבריה, סדר עבודתה, השיקולים המנחים אותה ושאר הנהלים המסדירים את עבודתה, מעולם לא הוסדרו בחוק הישראלי ואף לא בתקנות משרד הבריאות".

בתגובה נמסר מלשכת סגן השר יעקב ליצמן: "ועדת הסל מתפקדת במקצועיות רבה ועומדת בלוח הזמנים שנקבע לה. עד יום א´ יחליט סגן שר הבריאות, עניינית, באשר לעמדתו, זאת תוך התייעצות עם הנהלת המשרד. ככל הידוע לסגן השר, משרד האוצר מתנגד להצעת החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר