המספרים

הוצאות בתי רה"מ: 20 אלף על פרחים, 9,000 למזוזות

דו"ח ההוצאות של בתי ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנת 2012 פורסם היום. בין ההוצאות: כ-6,000 שקלים על נרות ריחניים ו-9,500 שקלים על מזוזות. על ביגוד הוצאו 37,300 שקלים, 9,800 שקלים על טיפול בשיער, 12,440 שקלים על טיפוח ו-4,568 שקלים על הנעלה. הנתונים המלאים (חדשות, מעניין)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה (צילום: פלאש 90)

נרות ריחניים ומזוזות באלפי שקלים: דוח ההוצאות של בתי ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנת 2012 התפרסם היום (ראשון) בעקבות עתירה שהוגשה על-ידי התנועה לחופש המידע.

מהנתונים עולה כי סך ההוצאות במעון הרשמי בירושלים עמד על 2,973 מיליון שקל, זאת לעומת סך ההוצאות בשנת 2008 בעת כהונת אהוד אולמרט שהסתכמו ב-1,622 מיליון שקל.

בבית הפרטי של נתניהו בקיסריה הסתכמו ההוצאות ב-312 אלף שקל, ובבית הפרטי ברחוב עזה, סך ההוצאות על בסיס מזומן הסתכמו ב-4,561 שקל.

במעון הרשמי, הוציאו נתניהו כ-6,000 שקלים על נרות ריחניים. בבית הקיסריה חשבון הטלפון השנתי הסתכם בכ-30 אלף שקל, חשבון המים בבית הגיע ל-80 אלף שקל, כנראה בשל הבריכה הצמודה.

בנוסף, הוציא נתניהו 20 אלף שקלים על סידור הפרחים במעון הרשמי בירושלים, 25 אלף שקל על גינון המעון בקיסריה, 3,000 שקלים על אופני משענת, 250 שקל על מד צעדים ו-9,500 שקלים על מזוזות.

בין ההוצאות - על ביגוד הוצאו 37,300 שקלים, 9,800 שקלים על טיפול בשיער, 12,440 שקלים על טיפוח ו-4,568 שקלים על הנעלה. יותר מ-5,000 שקלים הוצאו על תחתיות לכוסות מודפסות, מזון לאירוח רשמי עלה 470,554 וכלל רכישת יינות, קפה, שתייה קלה ומזון.

בנוסף אושרה התקשרות עם מכבסה בהיקף של 10 אלף שקלים, למרות היותה המכבסה הכי יקרה. הסיבה: "בני המשפחה ניסו לעבוד עם המכבסות האחרות, אך לא היו מרוצים מהשירותים, ואף נהרסו פרטי לבוש".

בהודעה נאמר כי המעון משמש לצד מגורים לבני משפחת ראש הממשלה גם למקום בו מתקיימות פגישות עבודה ואירוח כך שלא ניתן לבצע הפרדה מלאה בין ההוצאות.

עוד בנתונים: יותר מ-5,000 שקלים הוצאו על תחתיות לכוסות מודפסות, ועל מזון לאירוח רשמי הוציאו 470,554 שקלים בשנה שעברה כשהסכום כולל: רכישת יינות, קפה, שתייה קלה ומזון. בנוסף, חשבון המים הגיע ל-80 אלף שקל, וככל הנראה חלק גדול הוא על הבריכה הצמודה לביתו שבקיסריה.

עו"ד אלונה וינוגרד, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, אמרה כי "המידע שהגיע בדבר הוצאות מעון ראש הממשלה לא הגיע ברמת הפירוט שהיינו מצפים לה. אנו תקווה שבעקבות המהלך שהובילה התנועה יימסרו, באופן יזום, נתונים נוספים".

"תנועה לחופש המידע מקווה שהמהלך לקבלת פירוט על אודות הוצאות מעון ראש הממשלה יעלה לסדר היום הציבורי את החשיבות בדבר הציפייה להתנהלות שקופה מצד נבחרי הציבור. התנהלות זו כוללת גם הוצאות, שממומנות על ידי הציבור במסגרת תפקידם הציבורי, וגם את פרסום לוחות הזמנים של הנבחרים בארץ או כשהם בתפקיד ציבורי בחו"ל".

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "נבקש להתחיל את תגובתנו, בציטוט מדבריו של אריק איינשטיין ז"ל בראיון לעיתון ידיעות אחרונות בשנת 1998: 'בראש הממשלה נתניהו נוהגים באי צדק נורא. מתעללים בו ואני פשוט מזועזע מעוצמת הזלזול והשנאה שמפגינים כלפיו. עד כמה אפשר למצוץ לו את הדם עד לאן אפשר ללכת עם הכניסה לחדרי החדרים'".

עוד נמסר כי "לגבי הסכום המצוין עבור הוצאות מים בקיסריה, הוא כולל גם תשלומים שנדחו מהשנים 2011-2009 וכולל גם את צריכת המים השוטפת במגורי המאבטחים השוהים בבית במשך כל ימות השנה, וזאת בהתאם להנחיות השב"כ לפיה הבית צריך להיות מאויש במשך כל ימות השנה על ידי אנשי אבטחה, ולכן יש צורך לתחזק אותו באופן שוטף ויומיומי. המדינה אינה נושאת בהוצאות הבריכה, לרבות הוצאות מים, ומשפחת נתניהו משלמת עבור הוצאות אלה מכיסה הפרטי. יש לציין שהמעון הרשמי של ראש הממשלה משמש לאורך כל ימות השנה לאירוח ראשי מדינות, קיום התייעצויות רבות ומפגשים רבי משתתפים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר