חי לבד בג'ונגל 30 שנה ושרד

גיבור המלחמה היפני סגן משנה הירו אונודה ששמו מוזכר ביראה, הפך לסמל לאומי של ממש, וזאת בעיקר בשל העובדה ששרד לבדו בג'ונגל במשך שלושים שנה. בסוף השבוע הוא מת והוא בן 91 (חדשות, מהעולם)

שושי מילר | כיכר השבת |
ג'ונגל (צילום: shutterstock)

בסוף השבוע האחרון, מת גיבור מלחמה יפני, סמל לאומי של ממש, סגן משנה הירו אונודה ששמו מוזכר ביראה, בעיקר בשל העובדה ששרד לבדו בג'ונגל במשך שלושים שנה.

אונודה מת בטוקיו כשהוא בן 91 ומאחוריו רזומה מרשים המוכיח רוח קרב חסרת פשרות.

כשהיה אונודה חייל צעיר, הוא לחם בצבא היפני מול כוחות אמריקאים באי לובאנג שבפיליפינים. במהלך הלחימה, הוא ועוד שלושה מחבריו איבדו את הקשר עם היחידה. לפי חוקי הצבא היפני, במקרה כזה על החיילים לשרוד במקום בו התנתקו מהיחידה, להילחם באם יתקלו בכוח אויב ולאסוף מודיעין כמה שאפשר.

בתחילה, אכן זה מה שעשו השלושה. אך לאחר כמה שנים, הפר אחד מהם את הפקודה ויצא מן המסתור והשניים האחרים מצאו את מותם בהיתקלות עם מקומיים.

האחרון ששרד היה אונודה. במשך שלושה עשורים, חי אונודה לבדו, כשלמחייתו הוא גונב מזון מתושבי האי ויורה בפרות כדי לבשל את בשרן. כל זאת מבלי ליצור כל מפגש שהוא עם המקומיים.

משלחות חילוץ מיפן ניסו לאתר אותו, ללא הצלחה. אפילו שפוזרו בג'ונגל עלונים שבישרו כי המלחמה הסתיימה, אונודה לא יצא ממחבואו.

עד שבתחילת שנות ה-70, מטייל יפני שיצא לחפש אחריו, נתקל בו וסיפר לו שהמלחמה נגמרה. אונודה לא השתכנע כי עליו לשוב לארצו. עד שב-1974, הצבא היפני הטיס לפיליפינים את מפקדו לשעבר של אונודה והוא הורה לו בפקודת הצבא לשוב ליפן. אונודה אכן שב הביתה, כחוש, לבוש במדיו הישנים ובידיו הציוד הצבאי שסייע לו לעבור את התקופה הקשה.

בשובו, זכה אונודה לכבוד רב והפך לגיבור מלחמה. הוא ייסד ביפן בית ספר להישרדות, ובראיון שהעניק לרשת ABC אמר: "כל חייל יפני היה מוכן למוות, אבל כקצין מודיעין קיבלתי הוראה לנהל מלחמת גרילה ולא למות. קיבלתי הוראה, ואם לא הייתי ממלא אותה הייתי מתבייש בעצמי".

אונודה הוסיף כי "כעת אני מנסה לחיות מהר ככל הניתן. הייתי רוצה שיהיה מישהו שיאכל וישתה במקומי, כדי שאוכל לנצל את הזמן ולהשלים פערים של שלושים שנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר