צפו: התרגיל המטורף והמדהים של רדבול

זה ללא ספק מהתרגילים הנועזים והמדהימים שבוצעו אי פעם: אופנוען ביצע "סלטה" במרחק סנטימטרים ממטוס שטס במהירות של 325 קמ"ש. ניחשתם נכון, הקרדיט לרדבול (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: רדבול)

יצרנית משקאות האנרגיה רדבול נוהגת להעניק את חסותה ולממן לא מעט ספורטאים אקסטרימיים שמבצעים את התרגילים שלהם לעיני המצלמות של רדבול. אך התרגיל הנראה בסרטון הנוכחי ששחררה רדבול, קוטף ללא ספק את תואר הגדול מכולם.

למשימה הזו התאמנו הטייס גלן דל (Glen Dell) והאופנוען ניק דה ויט (Nick de Wit) במשך יותר משנתיים, מכיוון שהיא מסוכנת ביותר והדיוק בה הוא הכרחי - טעות של מילישניות בחישוב היה גורם בוודאות אסון קשה.

למרות זאת, לאחר שנתיים של אימונים החליטו האופנוען והטייס לבצע את התרגיל הגדול מכולם שכולל התהפכות "סלטה" של האופנוע באוויר בגובה כמה מטרים מהאדמה כאשר כמטר מתחתיו טס מטוסו של גלן דל במהירות של לא פחות מ-325 קמ"ש וכמעט נושק לקרקע.

מדובר בתרגיל מסוכן במיוחד מכיוון שמטוס הטס בגובה נמוך כל כך נקלע לעתים קרובות מאוד לתקלה המכריחה אותו למשוך את המטוס לגובה רב - מה שלא אפשרי כאשר אופנוען תלוי במהופך כמטר מעל למטוס. לצורך כך, על הטייס להיות מאומן היטב וקר רוח ובמקרה של תקלה הוא יכול לעשות כמעט הכל - חוץ מלברוח מהקרקע.

גלן דל הוא טייס מיומן היטב שבשלושים שנות הניסיון שצבר בטיסה כבר הספיק לטוס על יותר מ-250 סוגים שונים של כלי טייס וצבר לא פחות מ-25,000 שעות טיסה.

אלא שמזלו וניסיונו של דל לא עמדו לו בעת שביצע טיסת ראווה אקרובטית מעל לשמי סקונדה שבדרום אפריקה חמישה שבועות בלבד לאחר צילום הסרטון המדהים, והוא נפצע באורח אנוש בעת שמטוסו התרסק בתאונה, לאחר מכן הוא מת מפצעיו.

כעת החליטו ב"רדבול" לשחרר את הסרטון שתיעד את התרגיל האקסטרימי במיוחד. יחד עם ההכנות הנרחבות שביצעו על מנת להוציא אותו לפועל. זאת על מנת להנציח את "מורשתו" של גלן דל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר