25 שנה לפטירת הרב פינטו זצ"ל: צפו בסרט זיכרון

במעמד רבני משפחת פינטו התקיימה באשדוד, הילולת הצדיק רבי משה אהרון פינטו זצ"ל, במעמד בניו ונכדיו של הרב פינטו שהערב מלאו 25 שנה להסתלקותו. אלפים השתתפו במעמד שהסתיים בהכנסת ספר תורה לציון

חיים גריידינגר | כיכר השבת |

במעמד אלפים התקיימה השבוע הילולת הצדיק רבי משה אהרון פינטו זצוק"ל, בטקס רב רושם שהחל בשעה שמונה וחצי בערב, ברחבת ציונו של הרב פינטו זצוק"ל בבית העלמין באשדוד. באירוע נכחו בניו ונכדיו של הצדיק, יחד עם אלפים מתושבי אשדוד ומוקירי זיכרו של הרב פינטו שבאו להשתתף באירוע.

בניו של הצדיק, הרבנים הצדיקים, רו"מ "אוצרות חיים" רב העיר אשדוד הרה"צ ר´ חיים פינטו שליט"א, רו"מ מוסדות "אורות חיים ומשה", הרה"צ ר´ דוד חנניה פינטו שליט"א, רו"מ מוסדות "נתיבי חיים ומשה" הרה"צ ר´ יעקב ישועה פינטו שליט"א, השתתפו באירוע עם יחד נכדיו של הרב זצוק"ל.

את האירוע הנחה רב קהילת "אוצרות חיים" וראש כולל "שובה ישראל" בארץ, הרב שמואל אוחנה שציין את הזכות הגדולה של משתתפי האירוע. “הסיפורים אודות הישועות להם זכו מי שפקדו את ציונו של הצדיק מפטירתו ועד הימים האחרונים עושים להם כנפיים בעולם כולו. בזכות כוח צדקותו של רבי משה אהרון פינטו זוכים המתפללים על ציונו להיפקד בכל הישועות".

מי שהיטיב לתאר את הקשר של משפחת פינטו עם העיר אשדוד, הוא היועץ האסטרטגי – מדיני יהודה אבידן, המתגורר באשדוד ואשר השתתף באירוע. אבידן אמר הערב ל"כיכר השבת", “העיר אשדוד ספגה אל קירבה במשך שנים מאורו וזכותו של הרב הצדיק רבי משה אהרון פינטו. באופן אישי, כמי שהכיר והוקיר את פועלו של הרב, אני חושב שהערב הזה הוא מעט ממה שניתן לעשות על מנת לעלות על נס את פועלו של הצדיק, ערב שהתאפשר בזכות פועלם של בניו ונכדיו ממשיכי דרכו, ובראשם רבה של העיר, המרא דאתרא הרב חיים פינטו".

הרה”צ ר´ דוד חנניה פינטו שליט”א אמר בדבריו, “הערב הדברי תורה הכי טובים שניתן לומר, הם הסיפורים על מעשיו ונפלאותיו של מו”ר אבי”. אמר והוסיף בסיום דבריו, "אבא אני יודע שאתה כאן, מסתובב בינינו וקדושתך מאצילה עלינו. אנחנו אוהבים אותך. תשמור עלינו, על העיר הזאת ועל הבנים שיחיו”.

הרה"צ ר´ חיים פינטו שליט"א התייחס בנאומו לאתגרים העומדים בפניו ברבנות העיר אשדוד ואמר, “יש רבנים גדולים באשדוד, צדיקים, אבל לא תמיד נתנו לכולם להתבטאות. אני רואה לנכון לאחד את הכוחות ולתת לכל הרבנים הגדולים שיש כאן לתרום את חלקם לבניין והאדרת הרבנות באשדוד כפי שרצונו של מו"ר אבי בוודאי היה".

הרה"צ ר´ יעקב ישועה פינטו שליט"א, חתם את האירוע במשאו ואמר, “הכוח הגדול שהיה לאבא זצוק"ל הוא התמימות. האמונה התמה, הפשוטה וחסרת השאלות שעימה הפך עולמות ושבר את כל הדינים".

לברכה מיוחדת בסופו של הערב זכה ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי שנעדר מהאירוע בגלל ימי האבל בהם הוא שרוי עם פטירת רעייתו, הגב´ מרים לסרי ע"ה, אולם זכה לשבחים וברכות מכול הדוברים על סיוע מחלקת האירועים של עיריית אשדוד, לטובת הפקת האירוע בצורה מושלמת.

את הערב הנעימו בשירה להקתו של הרב יוסף קרדונר הי"ו, יחד עם מקהלת הילדים "פרחי אוצרות חיים". כאמור, בסיום האירוע התקיים טקס הכנסת ספר תורה אל ציונו של הצדיק בבית העלמין באשדוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר