מחקר: 19% מההסתה ברשת - נגד חרדים

מחקר שפורסם הבוקר מגלה: כ19% מההסתה ברשת האינטרנט מכוונת נגד המגזר החרדי, מאחורי המחקר עומדת לא פחות ולא יותר, 'הקרן החדשה לישראל'. "הרשתות החברתיות הפכו לכר פורה לביטויי גזענות ולהסתה לאלימות" מהמחקר עולה, כי פרשת היריקה בבית שמש גרמה לעליה במפלס ההסתה (רשת)

מענדל גרוזמן | כיכר השבת |
עושים 'אנלייק' להסתה (צילום: פלאש 90)

19% מהביטויים האלימים ברשת החברתית – נגד החרדים, כך עולה ממחקר שמתפרסם הבוקר ע"י "יפעת מידע תקשורתי".

המחקר בדק את הביטויים האלימים ברשת החברתית ומצא כי 95% מהם מופנים כנגד קבוצות מיעוט: ערבים (50%), פליטים (43%), שמאלנים (43%), מתנחלים (23%) וחרדים (19%).

המחקר מציג גם את הדימויים הנפוצים כנגד כל אחת מהקבוצות הללו, והוא מעלה כי הביטויים האופיינים כנגד החרדים הם: אנטי-דמוקרטים, מורמים מהחוק, ומופלים לטובה בתקציבי מדינה.

בהשוואה שערך המחקר בין האלימות מימין ומשמאל הוא מצא כי האלימות מימין בוטה יותר ומשתמשת באמירות גזעניות ובאיומים. השמאל ברשת מתאפיין בעיקר בקללות ובביקורות נגד הרשויות והממשלה.

בבדיקה תקופתית עולה כי לאחר אירועים אקטואליים האלימות ברשת עולה. היריקה על הילדה נעמה מרגוליס בבית שמש, לדוגמה, העלתה את הביטויים נגד חרדים בכ-12%.

המחקר הוזמן ע"י "הקרן החדשה לישראל" שאומרת בעקבות תוצאותיו: "המחקר מוכיח, כי הרשתות החברתיות הפכו לכר פורה לביטויי גזענות ולהסתה לאלימות. ערב יום השנה ה-17 לרצח רבין, עלינו להתעורר ולהכיר בכך שהזרמים החשוכים והאנטי-דמוקרטיים שאיפשרו את הרצח מוסיפים להתקיים בישראל בלא מפריע- ואף פורחים בחסות האינטרנט והפייסבוק".

"הקרן החדשה מחוייבת לתמיכה בפעילות חינוכית וציבורית, שתפיק את הלקחים מרצח רבין ותבער את נגע האלימות והגזענות מהרשת לפני שההסתה תגבה את הקורבן הבא."

יאיר טיילור עורך פרויקט 'דוסים' הפעיל להסברה חרדית במדיה החברתית מגיב בשיחה ל'כיכר השבת': "הנתון לפיו אחד מכל חמישה מגיבים כותב בגזענות ואלימות כנגד החרדים, הוא נתון מזעזע שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום. הפכנו להיות חברה אלימה, כאשר פחדנים עם מקלדת נהנים מהחסינות האנונימיות שמעניקים אתרי החדשות על מנת להשתלח ככל העולה על רוחם".

"כל אזרח צריך להזדעזע מהנתונים המטרידים כאשר הוא יודע שהוא וילדיו חשופים לזה כדבר שבשגרה, ומילים, כבר למדנו, יכולות להרוג".

טיילור משמיע ביקורת נוקבת דווקא נגד 'הקרן החדשה' שעומדת מאחורי המחקר: "הקרן החדשה לישראל מפיצה מחקר לפיו נמצא כאלים וגזעני "רק" 19% מהשיח הנוגע לציבור החרדי, ראוי לזכור כי רק לאחרונה הצהירה הקרן כי החליטה לחלק מענקים מיוחדים ל-9 ארגונים שיזכו לתמיכה כספית של יותר מ-35 אלף דולר במסגרת מענקי החירום של הקרן, וביניהם תנועת הירושלמים, הפורום החילוני וישראל חופשית אשר עוסקים בקביעות בשיסוע החברה הישראלית והגדלת הקרע בין התושבים החרדים והחילונים המתגוררים בערים מעורבות כירושלים ועוד"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר