לקראת הבחירות לרשויות המקומיות

חבר סיעת ש"ס בתל אביב מאיים לרוץ בצורה עצמאית

הבחירות המוניציפאליות מתקרבות, והסכסוך הקשה בין חברי מועצת עיריית תל אביב מטעם ש"ס צף מחדש. בנימין בביוף, דורש את הדחתו של חברו לסיעה הרב שלמה זעפרני, מקורביו מאיימים: אם זעפרני לא יודח בביוף יפרוש סופית מש"ס וירוץ במפלגה חדשה. בביוף טוען: "קיבלתי הצעות ממספר מפלגות" (בארץ)

יוסף פאר | כיכר השבת |
בני בביוף (צילום: ארכיון כיכר השבת)

בזמן שבכל המפלגות נערכים לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, בסיעת ש"ס בתל אביב יש מי שמאיים בפיצול המפלגה. חבר המועצה מש"ס בנימין בביוף דורש להדיח את חברו לסיעה שלמה זעפרני, ומאיים, כי באם זעפרני לא יודח - הוא ירוץ במסגרת תנועה חדשה אותה יקים.

הסכסוף בין בנימין בביוף והרב שלמה זעפרני אינו חדש, במהלך השנים האחרונות התקוטטו השניים באמצעי התקשורת השונים, כאשר הסכסוך הקשה בינהם הגיע אף לפתחו של בד"ץ בית יוסף.

לדברי מקורבי בביוף, "זעפרני הרס את שמה של ש"ס בעיר והביא בין היתר לכישלונה החמור בבחירות הארציות כשקיבלה רק 14 אלף קולות ולא 23 אלף כפי שהייתה צריכה לקבל"

בעקבות דברים שיוחסו לרב זעפרני לאחרונה, לפיהם לכאורה בביוף אינו חבר במפלגת ש"ס, שלח בביוף מכתב חריף לרב זעפרני אותו פותח בביוף בכינוי שהוא ספק שגיאת כתיב, או ספק ביד מכוון "הריב שלמה זעפרני".

במכתבו טוען בביוף כי הרב זעפרני שקוע ב"ים של שנאה כלפיי, ומבזבז את כל האנרגיה במקום לדאוג לציבור".

בסיום מכתבו כותב בביוף: הצעתי לך, מנע את הדחתך, שתתבזה פחות, ותגיש מכתב התפטרות לאלתר".

הסיבה לבקשה של בביוף להדיח את זעפרני היא: "בכדי שאוכל לשקם עד מערכת הבחירות את כל מה שהרסת במהלך השנים בהם היית חבר מועצה, ושאוכל יחד עם הרבנים והפעילים להוביל את התנועה למקום הראוי לה".

המכתב שנשלח לרב זעפרני ולחברי הכנסת של ש"ס (צילום: כיכר השבת)

בתכנון: מפלגה שתגרוף את קולות הבוכרים

בסביבתו של בביוף, ממתינים לתוצאות המכתב שנשלח לראשי וחברי הכנסת של ש"ס, ומצפים כי הרב זעפרני יודח מתפקידו, במידה והדבר לא ייעשה, הם מאיימים בהקמת תנועה עצמאית, שתתמודד מול ש"ס בבחירות המוניציפאליות הקרובות למועצת עיריית תל אביב.

לדברי מקורבי בביוף, במידה ויחליט לרוץ ברשימה חדשה, הרי שצפוי לחבור אליו גם אלי אמינוב, שהתמודד בבחירות האחרונות למועצת העיר תחת הרשימה המשותפת של יהדות התורה והמפד"ל. רשימה שכזאת עשויה לפי בדיקות שביצעו לגרוף כ-3 או 4 כיסאות במועצת העיר, שיבואו רובם מהקהילה הבוכרית הגדולה המתגוררת בעיר תל אביב.

שמה של המפלגה החדשה אותה מתכנן בביוף להקים הוא: "בני בכורי ישראל" ואם היא אכן תקבל את הקולות עליהם בונים בסבבתו של בביוף, הרי שהיא יכולה להסב נזק קשה לש"ס ולכוחות החרדים בעיר.

בביוף אמר ל'כיכר השבת': "קיבלתי הצעה ממספר מפלגות בתל אביב להצטרף לשורותיהם ובנוסף גורמים שונים הציעו שארוץ ברשימה עצמאית, מצד שני בש"ס מבקשים ממני להישאר איתם".

"בעבר רצתי מטעם ש"ס, אבל היום המציאות השתנתה, ש"ס נחלה אכזבה כבדה בבחירות הארציות כשקיבלה בתל אביב כ-14 אלף קולות" בביוף אומר כי בכוחה של הסיעה היה לגרוף כ-23 אלף קולות

"מדובר באכזבה גדולה מאוד, מאז שהרב זעפרני הוכנס לתפקיד, שס איבדה את כל הנכסים העיקריים שלה. בימים אלה אני מקיים התייעצויות, ובקרוב אחליט על המשך צעדיי".

מקורביו של בביוף מציינים בשיחה ל'כיכר השבת', כי מאחוריו עומדים מספר רבני שכונות בתל אביב, המגבים אותו, ותומכים בדרישה להדיח את הרב זעפרני.

זו לא הפעם הראשונה שבביוף פורש או מופרש

יצויין, כי זו אינה הפעם הראשונה ששמו של בביוף נקשר בהדחה או פרישה מתנועת ש"ס.

בעבר חשפנו כאן ב"כיכר השבת" מסמך רשמי החתום על ידי לשכתו של ראש העיר רון חולדאי, בו נכתב כי בביוף מכהן כסיעת יחיד במועצה, ולא כאיש ש"ס.

באותה תקופה, התנער בביוף מהמכתב, ואמר כי הוא אינו נכון: "זה המצאה של אנשים" אמר אז ל'כיכר השבת'.

המכתב שמוען עבור בביוף, יצא מלשכת ראש העיר בתאריך כו' חשון תשע"א, ובו נכתב כי חבר המועצה בביוף הודיע על התפלגותו מסיעת ש"ס בתל אביב-יפו בין היתר לאור בקשתו של הרה"ג משה מאיה שליט"א.

מלשכתו של הרב משה מאייה נאמר אז: "היחיד שמשמש נציג ש"ס בעירייה הוא הרב שלמה זערפני, איש אמונו של הרב מאיה והוא היחיד שסר למרותו". לדברי אנשי הרב מאיה, במפלגת ש"ס הארצית מסרבים להתנער מבביוף בשל קרבתו לאיל ההון לב לבייב.

כאמור, כעת מבקש בביוף מחברי הכנסת של ש"ס להדיח את הרב זעפרני, ומאיים, כי באם הוא לא יודח, הרי שבביוף ירוץ במסגרת מפלגה חדשה אותה יקים, או יחבור למפלגה קיימת.

את תגובתו של הרב שלמה זעפרני ותנועת ש"ס לטענות חבר המועצה בביוף - לא ניתן היה להשיג עד שעת פרסום הכתבה, לכשתתקבל - תפורסם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר