מסתמן: הבית היהודי יתמכו בחוק שטרן

לאחר שבוע של חילופי האשמות מסתמן כי 'הבית היהודי' יסירו את הווטו מעל "חוק שטרן" ויתמכו בהצעת החוק וזאת במסגרת מגעים בין המפלגה לליכוד ולמפלגת 'התנועה' (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

במפלגת 'הבית היהודי' צפויים להסיר את הווטו שהטילו נגד "חוק שטרן" ואף יצביעו בעד החוק, כך מסתמן מהמגעים שמתקיימים בימים האחרונים בין המפלגה הדתית למפלגות 'הליכוד ביתנו' ו'התנועה'.

"חוק שטרן" מבקש לצרף עשרות נשים לגוף הבוחר את הרבנים הראשיים ונתפר למידותיו של הרב דוד סתיו הנתמך על-ידי החילוניים לתפקיד הרב הראשי.

במפלגת 'הבית היהודי' הטילו ווטו על הצעת החוק לאחר שלטענתם ראש הממשלה בנימין נתניהו התכוון להפר את ההסכם עמם ולמנות בעצמו את חברי הגוף הבוחר החדשים מה שיאפשר לו שליטה להחליט מי יהיה הרב הראשי שייבחר.

לפי הדיווח הבוקר ב"ישראל היום", אנשי הבית היהודי, התנועה והליכוד ביתנו קיימו בימים האחרונים מגעים, מהם עולה כי בכפוף לשינויים מסוימים, אותם מסרבים במפלגה לפרט, המפלגה תסיר את הווטו מעל החוק ותתמוך בו.

גורם במפלגה אמר כי "החוק הזה יעבור איתנו או בלעדינו, ובכל מקרה הבית היהודי לא יכול להצביע בעד חוק שבא לקדם מועמד ליברלי בתקווה שכך יהיה".

כזכור, בשבוע שעבר, בעקבות הווטו של 'הבית היהודי' על "חוק שטרן", הטילה 'התנועה' ווטו על הרפורמה לשירותי דת של נפתלי בנט ובין המפלגות הוחלפו האשמות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר