עוקף שטרן: הבית היהודי יימנה נשים לגוף הבוחר

סיעת 'הבית היהודי' הודיעה הערב כי לא תסיר את הוטו על חוק שטרן. במקביל הודיעה הסיעה כי תפעל למינוים של 10 נשים לגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל (חדשות, אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
לא יסיר את הוטו, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)

ב'הבית היהודי' נכנעו ללחץ רבני הציונות הדתית: הערב (שלישי) הודיעו גורמים ב'הבית היהודי' כי אין בכוונתם למשוך את הוטו שהטילו על חוק שטרן המבקש להגדיל את גוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל.

עם זאת, בבית היהודי אומרים, כי יימנו לפחות 10 נשים לגוף הבוחר, כאשר המינויים של שר הדתות נפתלי בנט לגוף יהיו במכוון מינויים של נשים.

יו"ר הסיעה ח"כ איילת שקד, הסבירה את אי הורדת הוטו: "הפתרון שהבאנו יביא לשילוב נשים בגוף הבוחר במקום לסדר עבודה לעסקנים ופוליטיקאים. אנו ממשיכים תהליך של חיזוק מעמד האישה שהחל אתמול בכך שפעם ראשונה מונתה חברת כנסת אישה מהבית היהודי לוועדה לבחירת דיינים, ונמשכת היום עם התחייבותו של השר בנט לשלב את מקסימום הנשים המותר בגוף הבוחר. הגוף הבוחר החדש יורכב בין היתר מח"כיות, שרות, נשות ציבור וראשת עיר".

ב'התנועה' הגיבו להחלטת 'הבית היהודי' ואמרו כי: "הודעת הבית היהודי היא הישג ראשון במאבק 'התנועה' למען שוויון לנשים ככלל וזכותן לבחור את הרבנים הראשיים בפרט".

"עם זאת, זהו פתרון חלקי והיה ראוי שהבית היהודי יאפשרו לקדם שוויון לנשים בחקיקת "חוק שטרן" שהגישה התנועה".

באתר 'סרוגים' דווח הבוקר כי לאחרונה פנו רבנים בציונות הדתית לנפתלי בנט ודרשו ממנו לעשות הכל כדי שהחוק לא יעבור. במסר שהועבר לבנט נאמר כי ההתנגדות ל'חוק שטרן' היא חזקה "נלך עם זה עד הסוף עד כדי פילוג".

כזכור, אתמול פורסם לראשנה ב'כיכר השבת' כי מפלגת 'התנועה' בראשות ציפי לבני הטילה וטו על 'חוק עמאר' שיאפשר לרב שלמה משה עמאר להתמודד לכהונה שנייה.

שרת המשפטים הבהירה בעבר מספר פעמים כי לא תתן את ידה לחוק פרסונלי, כאשר היא מתכוונת לחוק עמאר, אתמול היא גם קיימה את ההבהרה, כשהועברה ההודעה להנהלת הקואליציה.

עוד בנושא:

דמעות בכנסת: שטרן פגע במועלם וביקש סליחה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר