בחודשיים הקרובים: עיריית ת"א לא תקנוס עסקים שיפתחו בשבת

למרות פסיקת בג"ץ לאכוף את סגירת החנויות בשבת, בכירי עיריית ת"א כי בחודשיים הקרובים לא יינתנו דו"חות לבעלי העסקים שיפתחו בשבת. באומ"ץ דורשים חקירה פלילית (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש עיריית ת"א רון חולדאי (צילום: פלאש 90)

למרות פסיקת בית המשפט העליון לעיריית תל-אביב לאכוף את סגירת החנויות בשבת, בכירי העירייה החליטו אתמול (רביעי) כי בחודשיים הקרובים לא יינתנו דו"חות לבעלי העסקים שיפתחו בשבת.

גורם בעיר בעירייה אמר ל"ישראל היום" כי "יש לנו חודשיים עד שצריך להחזיר תשובה לבית המשפט והחל מהשבת הקרובה העירייה לא תיתן יותר דו"חות".

לדבריו, "מדי חודש נותנת העירייה בממוצע כ-260 דו"חות לעסקים על פתיחה של קמעונאות בשבת. בית המשפט אמר לנו 'או שתשנו את החוק או שתלכו עם החוק עד הסוף ותסגרו את החנויות'. מצד אחד אנחנו לא רוצים ששבת תהיה כמו יום חול, אך מצד שני אם חסר חלב או קוטג' אנחנו רוצים שתהיה אופציה לקנות בפיצוציה או במכולת".

"אנחנו לא רוצים לסגור מתחמים כמו התחנה או נמל ת"א, שם גם יש חנויות בגדים שעובדות בשבת. כרגע החלטנו לא לאכוף את החוק בכלל", אומר הבכיר, "לא נפתח הכל, אבל גם לא נהיה בני ברק".

צפו: מוביל המאבק בראיון מיוחד: ניצלתי מניסיון החיסול

יו"ר תנועת אומ"ץ, אריה אבנרי, פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה כי יורה על פתיחת חקירה פלילית נגד ראש עיריית תל אביב רון חולדאי על ביזיון פסיקת בית משפט העליון.

לטענת אבנרי, "חולדאי הודיע שהעירייה לא מתכוונת להפעיל פקחים נוספים בשבת, ולמעשה הוא התנער מהפסיקה של ביהמ"ש העליון והצהיר שהעסקים בתל אביב ימשיכו לפעול בשבת כרגיל. תנועת אומ"ץ רואה בדבריו של ראש עיריית תל אביב ביזיון בית המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר