חילונים נגד מעליות שבת: "פגיעה באיכות החיים"

פעילים חילונים מוחים על הצעת חוק המבקשת להפוך את המעליות בבניינים רבי הקומות לכזו הפועלת במנגנון "מעלית שבת". לדבריהם, יש בהצעה משום "פגיעה באיכות החיים" (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
מעלית (צילום: shutterstock)

הצעת חוק שהוגשה היום (שני), ועליה חתומים נציגים ממפלגות שונות, גורמת לזעם חילוני, וזאת בשל רצונה להטיב עם קהל שומרי השבת המתגוררים בבניינים רבי קומות ומבקשים לעשות שימוש במעלית שבת.

בהתארגנות החילונית "ישראל חופשית" אמרו היום כי "כשאנחנו מדברים על הפרדת דת ומדינה אנחנו מדברים בדיוק על מקרים בהם חברי כנסת מחוקקים חוקים שעושים לדתיים היהודים את החיים קלים יותר, תוך כדי שהם פוגעים באיכות חייהם של הסובבים אותם והמאמינים פחות".

"הצעת החוק שהולכת להפוך את המעלית בבניין שלכם - גם אם היא היחידה - למעלית שבת, על מנת שבמקרה שמשתלטים לכם על השכונה ומשנים את ציביונה, יוכלו לקנות גם את הדירות בקומות הגבוהות".

לטענתם של החילונים, האוכלוסיה החרדית שתזרום למקום, או בלשונם: "תשתלט על השכונה", תוביל לירידה בערכם של הדירות הממוקמות בדירות הגבוהות: "מכאן זה נעשה פשוט - ערך הדירה שלכם בקומה העשירית ירד, כיוון שרוב החילונים לא יקנו מכם את הדירה, אבל תהפוך אטרקטיבית מאוד עבור חרדים, שירכשו אותה בשמחה במחיר המוזל".

"נכון, מעלית זה דבר קטן, אפשר להתחשב בדתיים, אפשר לעשות ספורט, אפשר לרדת עשר דקות במעלית. מצד שני אפשר להתחשב גם בזקנים, בזוגות הצעירים, בחילונים, ובממהרים". אמרו בהתארגנות החילונית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר