בית המשפט העליון: דומרני ישאר במעצר עד תום ההליכים

בית המשפט העליון קיבל את עמדת המדינה, ודחה את הערר שהגיש דומרני על מעצרו עד תום ההליכים. דומרני חשוד במעורבות לכאורה בסחיטה במהלך הבחירות המקומיות (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
דומרני (צילום: פלאש 90)

בית המשפט העליון קיבל היום (שני) את עמדת המדינה, והחליט כי שלום דומרני ישאר במעצר עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. בכך, דחה ביהמ"ש העליון את עררו של דומרני לשחררו ממעצר בנוגע למעורבותו לכאורה בסחיטה באיומים בקשר עם הבחירות לראשות עיריית נתיבות.

בפרקליטות מזכירים, כי על פי עובדות כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז דרום-פלילי נגד דומרני ואחרים, במהלך תקופת הבחירות, נחלקו רבני העיר בנתיבות בתמיכתם למועמדים שונים. בעוד שבקרב מחנה הרב אפרגן תמכו הרבנים במועמד מסיקה, במחנה הרב אברג'ל תמכו הרבנים בראש העיר המכהן, יחיאל זוהר.

הפילוג בין הרבנים יצר מתיחות רבה, ולעיתים אף אלימה, בין המחנות. במהלך תקופת הבחירות, עלה חשש בקרב מחנה אברג'ל כי סיכויו של מסיקה להיבחר לראשות העיר הינם גבוהים יותר מאלה של יחיאל. על רקע חשש זה, ניצלו אנשי אברג'ל את היכרותם רבת השנים עם שלום דומרני, וכן את העובדה ששמו ונוכחותו ביום הבחירות עשויים לפעול לטובתם ולהוות יתרון על פני המחנה השני ולכן שוחח עוזרו של הרב אברג'יל (נאשם בכתב אישום נפרד) עם דומרני וגולל בפניו את חששותיו של רבו ומחנהו.

הארכת מעצר לרב אברג'ל, בעבר (צילום: ניצן דרור - ynet)

ביום הבחירות, הגיעו שלום דומרני יחד עם אנשיו לרב אברג'ל ובפגישה ביקש עוזרו של הרב מהנאשמים לאיים על מחנה הרב איפרגן ובכך למנוע מאנשי מחנה זה להמשיך ולפעול לטובת מסיקה.

מיד לאחר מכן, הגיעו הנאשמים (דומרני וקסנטיני) למוסדות החינוך של הרב איפרגן ולאחר מכן לביתו, כדי להטיל אימה על אנשי מחנה איפרגן ולהעביר מסר מאיים בכל הנוגע לפעילותו של הרב ואנשיו במסגרת המחנה השני ביום הבחירות.

מפאת האימה שהטילו הנאשמים על הרב איפרגן, כך עולה מכתב האישום, חשש הרב איפרגן לחיו ולחיי בני משפחתו, ושכר את שירותם של מאבטחים חמושים, אשר איבטחו את ביתו ביום הבחירות. בנוסף, בשל האימה, התפלל הרב איפרגן להצלחתו של יחיאל זוהר בבחירות ולכך שמסיקה לא יבחר.

כמו כן, בשל האימה שהטיל דומרני, חדלו פעילים מרכזיים במטה הבחירות של מסיקה להמשיך לפעול באופן חופשי למען בחירתו.

ביהמ"ש המחוזי החליט כאמור לעצור את דומרני עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. על החלטתו זו הגיש הנאשם ערר לבית המשפט העליון שכאמור נדחה היום.

ביהמ"ש העליון קבע בהחלטתו כי "מקובלת עמדתה של המשיבה וקביעתו של בית המשפט המחוזי כי מסוכנותו של העורר רבה הן בשל עברו הפלילי בעבירות סחיטה באיומים, בגינן ריצה בעבר מאסרים ואף מאסר על תנאי עומד ותלוי נגדו... במקרה דנן, דומרני הוא המבצע העיקרי לכאורה של עבירת הסחיטה באיומים...הרי שלטעמי חלה לכאורה הסלמה במעורבותו בפלילים וכפועל יוצא מכך גם במסוכנותו, שכן במקרה דנן הוא פעל לשיבוש הליך הבחירות לאור יום. כל אלו הביאו אותי לכלל מסקנה כי אין מקום להתערב בקביעתו של בית המשפט המחוזי לפיה אין לשחרר את העורר לחלופת מעצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר