לפיד נגד הרבנים

יאיר לפיד: שטייקונים יתייעצו עם כלכלנים ולא עם רבנים

על רקע פרשית "הרב והניצב" בה מעורבים בכירים במשק מחסידיו של הרב יאשיהו פינטו, יאיר לפיד תוקף: "אני לא אוהב את הערבוביה שבין פוליטיקאים, אנשי עסקים ועכשיו גם קציני משטרה, עם רבנים וקמעות" • בין הדברים תקף לפיד גם את חברו נפתלי בנט: "הוא הורד מדרגת אח לדרגת בן דוד" (חדשות, בארץ)

(צילום: פלאש 90)

"אני לא אוהב את הערבוביה שבין פוליטיקאים, אנשי עסקים ועכשיו גם קציני משטרה, עם רבנים וקמעות", כך אומר היום (שישי) שרך האוצר יאיר לפיד.

את הדברים אמר לפיד בכנס "שישי כלכלי". לפיד גם התייחס באופן ספציפי לטייקונים שידועים ככאלה שמתייעצים באופן מתמיד עם רבנים ומיסטיקנים, "שלושה טייקונים שהיו מזוהים כמתייעצים עם רבנים – נוחי דנקנר, מוטי זיסר ואילן בן דב – נפלו. אולי היה עדיף שיתייעצו עם כלכלנים ולא עם רבנים".

לפיד בחר שלא להתייחס באופן ישיר לפרסומים כי תקציב רשת החינוך התורני של ש"ס לא יקוצץ, ואמר כי במקומות בהם לא ילמדו לימודי ליב"ה יקוצצו התקציבים בכחמישים אחוז.

בנוגע לדיור, לפיד שב וחזר על המנטרות הרגילות, "אנו בסיטואציית משבר וצריך לפעול בצורה דורסנית על מנת לקדם תהליכים במהירות. הקמנו את קבינט הדיור, אשר יצר לראשונה שילוב פעולה בין משרדי ממשלה שונים לפתרון הסוגיה. אנו פועלים לשיפור המצב, אך זה לא קורה ביום", ציין שר האוצר, והוסיף: "אני לא כופר בעובדה שקשה כאן, אך זו לא בעיה ישראלית בלעדית. גם באירופה המצב לא פשוט וצעירים שם מתקשים למצוא תעסוקה".

לפיד התייחס גם לחסים בינו לבין חברו לקואליציה נפתלי בנט, כשנשאל על גיוס נשים לצה"ל, ועל דבריו בעבר שלפיהם יפעל לפיטורי שני הרבנים הראשיים כי קראו לאי גיוס נשים לצבא. לדברי לפיד: "אני לא השר הממונה עליהם, אלא נפתלי בנט". בהקשר זה העיר המראיין: "אח שלנו", ולפיד ענה בציניות: "אמרתי שהוא מורד בדרגה לבן דוד", והדגיש כי לדעתו גם הוא צריך לפעול בעניין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר