זְעָקָה גְּדוֹלָה וּמָרָה • דיווחים מהשטח

"עצרת המיליון" הסתיימה; דיווח חי

מארגני העצרת: כ-600 אלף איש השתתפו בעצרת, שהסתיימה לפני מספר דקות. "כיכר השבת" עם כל הדיווחים והעדכונים ישר מהשטח • מתעדכן (חדשות, מהשטח)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילומים: כיכר השבת, שלומי כהן)

"עצרת המיליון" יצאה לדרך בהשתתפות כל גדולי ומאורי הדור שליט"א ומאות אלפים מבני הציבור החרדי, שזועקים נגד רדיפת לומדי התורה.

בכדי לעשות לכם סדר ולהשאיר אתכם מעודכנים בכל רגע נתון, "כיכר השבת" מדווח כאן על כל האירועים בדיווחים שוטפים מהשטח.

18:16 - עשרות אלפים עדיין ממשיכים לרקוד ומסרבים לעזוב את מקום העצרת.

18:02 - עצרת המחאה הגדולה ביותר בתולדות היהדות החרדית והמדינה הסתיימה. הצפי לפתיחת צירי התנועה: רק בעוד כשעתיים.

18:00 - מאות האלפים מסרבים לעזוב את מקום העצרת וממשיכים בריקודים.

17:57 - מד"א: למעלה מ-50 איש נזקקו לטיפול רפואי, כשהם סובלים מהתעלפויות, חולשה, חבלות וקשיי נשימה מהדוחק במקום. שלושה מהם פונו לבית החולים.

17:51 - מאות האלפים ממשיכים בריקודים: "אנא עבדא דקודשא בריך הוא"

17:49 - חדשות 2: העובדה שהגיעו עשרות אלפי נשים - אירוע יוצא דופן, פשוט מדהים.

17:45 - למעלה מחצי מיליון איש בריקוד סוער: "אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח, ואף על פי שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא".

17:42 - מפקד המחוז לח"כ גפני: אם צריך 600 אלף לברכה, זו לא ברכה לבטלה.

17:40 - מרן ראש הישיבה הרב שטיינמן הורה: לברך את ברכת "חכם הרזים" (ברכה אותה אומרים כאשר יש לפחות 600 אלף מעם ישראל באותו המקום).

17:34 - ראש ישיבת אור החיים הגאון הרב ראובן אלבז בקבלת עול מלכות שמיים. מאות האלפים זועקים: "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד", ו"ה' הוא האלוקים".

17:25 - המקובל הרב דוד בצרי באמירת סליחות.

17:12 - כעת: אמירת י"ג מידות.

17:09 - השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ: "המארגנים עמדו בכל ההבטחות שלהם. הסדר נשמר בצורה מופתית. התפילות מתקיימות. מניח שזה יסתיים בסביבות שמונה-תשע". על החוק: "הכיוון הוא נכון".

17:06 - אלפים רבים מוחים כנגד גזירות הגיוס גם בלונדון.

אלפי החרדים בלונדון (צילום: כיכר השבת)

17:03 - ח"כ משה גפני: "מדובר בהצלחה בלתי רגילה, יש פה 600 אלף איש. אנחנו עצובים שזה הגיע לכדי זה, אני מקווה שבשוליים לא תהיה פרובוקציה, שנישאר במעמד התפילה ותחינה. העצרת היא נגד חילול השם, נגד ועדת שקד. התורה מצילה את עם ישראל והיא תמשיך להגן על העם היהודי, ואנחנו כאן נמשיך ללמוד את התורה".

17:01 - את תהיתם איפה ביבי, והאם הוא התייחס לחצי מיליון אזרחים שזועקים כנגד גזירות ממשלתו, אז רק שתדעו שהוא יצא מוקדם יותר היום לארה"ב.

17:00 - מארגני העצרת: למעלה מחצי מיליון איש הגיעו עד כה לעצרת.

16:57 - מד"א: עד כה טיפלנו ב-32 בני אדם שחשו ברע.

16:52 - הפורום לשיוויון בנטל: "אף חרדי לא יגויס. החרדים צוחקים מבפנים וזועמים מבחוץ".

16:49 - יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין: "מטרת החוק היא להביא בצדק לשוויון, אבל אם התוצאה תהיה מלחמת אחים, לא השגנו דבר".

16:40 - כעת: תפילה על עצירת גשמים.

16:24 - בשל החשש מקריסת מרפסות וגדרות, מבקש הכרוז מהקהל, בשם משטרת ישראל, לרדת מהמקומות המסוכנים.

16:20 - כעת: מאות האלפים בתפילת מנחה.

16:17 - מד"א: 12 אנשים קיבלו טיפול רפואי לאחר שחשו ברע בעקבות הדוחק ומזג האוויר.

16:15 - ח"כ ישראל אייכלר: "נתניהו הוא כמו אחשוורוש שהיה מלך טיפש. מאות מיליוני מוסלמים רוצים להכחיד אותנו והוא נותן ללפיד להצית אש. כאן זה לא כיכר תחריר בקהיר או הכיכר המרכזית בקייב. יש דברים שמאחדים את כולם וההפגנה זה רק אחד מהדברים. גם הציונות הדתית איתנו".

16:12 - ח"כ יעקב אשר: "נתניהו החליק על בננה והפר סטטוס קוו שכל קודמיו הצליחו לשמר - מימי בן גוריון ועד היום. נתניהו מנסה להכות את החרדים בנבוט פלילי וגוזר עליו גזירות שלא יוכל לעמוד בהן".

16:00 - מארגני העצרת: למעלה מרבע מיליון איש כבר הגיעו לעצרת.

15:15 - הגר"ח קנייבסקי יצא מבני ברק לירושלים בליווי של כעשרה רכבים.

(צילום: כיכר השבת)

15:00 - עשרות אלפי חרדים כבר הגיעו לאזור העצרת בכדי למחות כנגד ביזוי התורה.

(צילום: כיכר השבת, שלומי כהן)

14:57 - הגר"ש אוירבעך ממתין לתחילת העצרת, תוך כדי לימוד עם החברותא, הגאון הרב צבי פרידמן, בביתו של הרב דוד זיכרמן.

(צילום: כיכר השבת)

14:55 - יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, ממתין עם הגר"ש בעדני והגר"ש כהן בישיבת יקירי ירושלים, לתחילת העצרת.

(צילום: כיכר השבת)

14:40 - אגף התנועה במשטרה מדווח על עומסי תנועה באזור ירושלים, זאת עקב סגירתו של כביש מס' 1. עומסי תנועה קיימים בכביש 443 ממודיעין למכבים, כביש 38 מהר טוב לאשתאול וכביש 443 מערב מצומת מכבים רעות עד צומת שילת.

13:57 - התחנה המרכזית בירושלים נסגרה משעה זו ועד לשעה 20:00. כל הרחובות המובילים לעצרת בכניסה לעיר נסגרו לתנועה. קווי התחבורה הפנימיים 1, 3, 6, 15, 16, 39, 51, 52, 54, 55 ו-64 יבוטלו.

13:55 - כל הרחובות המובילים אל העצרת בכניסה לירושלים נסגרו על ידי המשטרה לתנועה. שוטרי תנועה מכוונים את התנועה לצירים חלופיים.

13:37 - האדמו"ר מצאנז יצא כעת מנתניה בליווי משטרתי, ועושה את דרכו לירושלים.

13:28 - בדקות האחרונות יצא כרוז בירושלים בו נאמר: "בהוראת הרב יעקב שפירא והרב שמואל אליהו, כולנו לעצרת למען כבוד התורה".

13:20 - מרן ראש הישיבה הרב שטיינמן הגיע כבר בשעות הבוקר לירושלים. הרב שטיינמן הגיע לבית חתנו ברחוב דובב מישרים. בדרכו לירושלים עצר הרב שטיינמן באזור לוד, בכדי לומר את תפילת הדרך.

מרן הגראי"ל באמירת "תפילת הדרך" (צילום: כיכר השבת)

13:02 - בשעה האחרונה נרשמים עומסים כבדים בתחנות האוטובוסים בבני ברק, אלעד ופתח תקוה.

כבר משעות הבוקר החלו לזרום לירושלים אלפי אברכים ובחורים באמצעות התחבורה הציבורית. אלפים נוספים, ברחבי הארץ, מחכים בתחנות האוטובוסים בחום הכבד ומחכים בקוצר רוח לאוטובוסים נוספים שיביאו אותם אל עיר הבירה.

למרות טענות רבות ומוצדקות של הנוסעים המחכים לאוטובוסים, מארגני העצרת עושים כל שביכולתם בכדי להשיג כלי תחבורה נוספים.

"את כל ההכנות בנוגע לתחבורה הציבורית כבר עשינו, עכשיו אנחנו מקווים שהכל יעבור בשלום, ואסור לשכוח, אחרי שהכל ייגמר צריך להחזיר את כולם הביתה בשלום" אמר סגן ראש העיר ירושלים, יוסי דייטש, ל"כיכר השבת".

כאמור, בשעות האחרונות זורמים אלפי חרדים לבירה, כאשר חלקם פשוט התיישבו בבית הכנסת הראשון שמצאו והחלו ללמוד.

המרפסת בה ישהה האדמו"ר מויז'ניץ (צילום: כיכר השבת)

העצרת עצמה תחל בשעה 16:00 ואמורה להסתיים בסביבות השעה 17:30. בשעה 16.15 בדיוק תתקיים תפילת מנחה ברוב עם כאשר לפני התיבה צפוי לעבור הרה"ח שלמה זלמן ברלינט, איש חסידות באיאן.

לאחר מכן ייגשו לפני התיבה הגאונים הגדולים שיאמרו את הסליחות ופרקי התהילים - הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ראש ישיבת "עטרת ישראל", הגאון רבי שמואל יעקב בורנשטיין ראש ישיבת "קרית מלך", הגאון רבי ראובן אלבז ראש ישיבת אור החיים והמקובל רבי דוד בצרי ראש ישיבת "השלום".

סדר פרקי התהילים: עט, פ, קלז, נה, נא, צ, פט, צה, קז, צו, פו.

לאחר מכן יאמרו את תפילת השל"ה ולאחריה התחינות ופרקי הסליחות: ישראל נושע בד' תשועת עולמים. י"ג מידות. עננו אבינו עננו. אדון הסליחות. אלוקינו שבשמים לקראת השעה 18.00 תאמר ברוב עם בזעקה מפיות מיליון האנשים קבלת עול מלכות שמים "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד", כשקהל ההמונים יתפזר לביתו.

בכל הקשור להסדרי התחבורה הציבורית נמסר מאגד: "על פי הוראות המשטרה החל מהשעה 14:00 תיסגר התחנה המרכזית בירושלים. עקב הסגירה, השירות הבינעירוני מירושלים לכל רחבי הארץ יופסק בשעה 13:30. השירות מכל רחבי הארץ לירושלים יופסק בשעה 12:00".

בנוסף, כביש מספר אחד ייסגר לתנועה לכלי רכב פרטיים מהשעה 14:00, כאשר הנסיעה בכביש, ממחלף לטרון, תתאפשר רק לתחבורה הציבורית. האוטובוסים הרבים שיגיעו לירושלים יורידו את הנוסעים בגינות סחרוב.

מתחם חניה גדול הוכן בלטרון לחניית כלי רכב פרטיים, משם יצאו שאטלים לעבר מתחם העצרת. חברות התחבורה הציבורית וכן רכבת ישראל, יסיעו במהלך היום מאות אלפי איש מכל חלקי הארץ.

בנוסף, כל הרחובות הסמוכים למיקום העצרת בירושלים ייסגרו לתנועה כבר בשעה הקרובה.

(עודכן לראשונה ב-12:54)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר