זעם בציונות הדתית על השר אורי אורבך: "חצוף! השבת של אבא שלו?"

זעם בקרב הציונות הדתית על דבריו של השר אורי אורבך, לפיהם, הוא לא יתנגד להגברת פעילות התחבורה הציבורית בשבת במידה ופעילות המסחר תופחת: "רפורמי" (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
השר אורי אורבך (צילום: פלאש 90)

דבריו של השר לאזרחים ותיקים, אורי אורבך (הבית היהודי), לפיהם, לא יתנגד להגברת פעילות התחבורה הציבורית בשבת, במידה ופעילות המסחר תפחת, מעוררים זעם רב בקרב רבים מהציונות הדתית.

אורבך אמר את הדברים בראיון לעיתון 'גלובס', שם אמר כי "ברור לי שהסדרה של היחסים בין דתיים לחילוניים תחייב משא ומתן שבו ייקבעו כללי 'תן וקח' חדשים".

לדבריו, "מבחינתי, יש אפשרות להחליף תחבורה במסחר. כלומר, אם יובטח צמצום דרמטי של המסחר, ואני מתכוון למסחר שבו הקניות הן בילוי - קניונים, חנויות אופנה וכדומה, בשבתות, אני אתמוך בקיומה של תחבורה ציבורית מתונה בשבת ובחגים".

עם זאת, אורבך אמר כי הוא לא סומך על החילונים שיכבדו את הצד שלהם בהסכם. "החשש שלי הוא שאז יגיעו חילונים שיתקוממו על 'זכותם לקנות חלב בשתיים בלילה, גם בשבת', ותתחיל סחבת ושחיקה של הגבלת המסחר" אמר.

כאמור, הדברים של השר עוררו את זעמם של הגולשים מהציונות הדתית. באתר "כיפה", שם הובאו דבריו של אורבך, תקפו אותו הגולשים הדתיים. "הכיצד ניתן בנושא חילולי שבת לעשות מין עסקת חליפין? תן לי פחות חילולי שבת בנושא המסחר ואתן לך יותר חילולי שבת בתחבורה ציבורית", כתב מגיב אחד.

אחר כתב כי "זה מדרון חלקלק. בתור אדם מאמין אין לך אפשרות להתיר גם נסיעה - בדברים האלה אין תן וקח".

אחרת כתבה: "המשפט בכותרת מזעזע בעיניי. והוא נאמר במדינה יהודית ע"י שר יהודי שומר מצוות ממפלגה שברעיונה באה לחזק את הפן היהודי במדינה. מאוכזבת מהמפלגה קשות". גולש אחר כתב: "אורבך רפורמי. הרס הדת בראש מעייניו".

מגיבה נוספת תקפה את דבריו וכתבה: "להגדיר את התורה מחדש. תורת משה: לא תעשה כל מלאכה. דתילונים: פתוח למו"מ. אשרינו שלא שמת חלקנו עם מחליפי תורת משה במגילת העצמאות".

אחרים כתבו: "פופולריות קודמת אצלו לתורה. ההצעות של הבדחן אורבך רק עושות צחוק מהתורה. רפורמי! די!. בית של גוים כבר אמרנו?".

גולש אחר כתב: "כאילו השבת של אבא שלו! מי אתה שתקבע מה יותר חילול שבת ומה פחות? ליצן שנהפך לפוסק הלכות - חצוף!".

השר אורי אורבך, אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "כבר כיום יש למעלה מ-600 אלף איש שעובדים בשבת. אני מעדיף לא לעצום את העיניים ולהגיד 'הכל בסדר', הכל לא בסדר".

לדבריו, "אם אני יכול להוריד את היקף חילול השבת אז בוודאי שאני יעשה את זה. הדתיים והחרדים מתגוררים לרוב במקומות בהם לא רואים חילול שבת, אבל זה לא אומר שאין חילול שבת. גם מבחינה דתית וגם מבחינה סוציאלית צריך לפעול בכדי להוריד למינימום את חילול השבת".

לשאלתנו, האם משא ומתן על היקף חילול השבת לא נותן בעצם לגיטימציה לחילול השבת שכן יישאר, אמר אורבך כי "צריך להיות מציאותיים ועדיף לפעול למען מניעת חילול השבת". השר אורבך התייחס להצעת עיריית תל אביב, לפיה, מרכולים ברחובות מסוימים יוכלו לפעול בשבת, ואמר כי "ההצעה שלי הייתה מונעת את זה".

בהתייחסו לפרשת ה"סינמה סיטי" בירושלים, אמר אורבך כי "אני מתנגד שהמקום יהיה פתוח בשבת, גם בגלל המיקום שלו וגם בגלל שזה נמצא בבניין ממשלתי". לדעתו, "בג"ץ לא יאשר את פתיחת המקום בשבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר