כלפה טוען: מחטף הגיור יכל להביא להכרה בגיור רפורמי

ח"כ זבולון כלפה טוען כי ח"כי 'התנועה' ביקשו להכניס לחוק הגיור ברגע האחרון סעיף שיכל להביא להכרה בגיורים רפורמים. "ניסו לעשות מחטף של הרגע האחרון" אמר (חדשות,בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
זבולון כלפה (צילום: פלאש 90)

המאבק סביב חוק הגיור החדש של ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) כמעט והביא למיני משבר קואליציוני בין 'הבית היהודי' לממשלה בראשות בנימין נתניהו. מצד שני, הוא הצליח להביא גם לשיתוף פעולה נדיר בימים אלו בין הציונות הדתית לש"ס ו'יהדות התורה'.

היום (חמישי), חושף ח"כ זבולון כלפה, איש 'הבית היהודי' פרטים על מאחורי הקלעים של החוק תוך כדי שהוא מאשים את מפלגת 'התנועה' שלטענתו ניסתה לבצע מחטף של הרגע האחרון.

"בניגוד לסיכומים המוקדמים עם הבית היהודי, הם הוסיפו רגע לפני קיום ההצבעה בוועדת החוקה סעיף בחוק שעלול לאפשר בעתיד גיורים רפורמיים וקונסרבטיביים". אמר כלפה במהלך ביקור במועצה האזורית חבל יבנה.

מוקדם יותר, קרא ח"כ מוטי יוגב לח"כ אלעזר שטרן לפעול בשיתוף פעולה עם הרבנות בנוגע לחוק. "הבית היהודי בראשות שר הדתות נפתלי בנט וסגנו הרב אלי בן דהן, ביקשו ממך לתאם עימם ועם הרבנות הראשית את נוסח חוקך, או שיגישו הם הצעת חוק ממשלתית כזו שתהיה מתואמת עם הרבנות הראשית" אמר יוגב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר