רה"מ בנימין נתניהו: "אנו לא מבדילים בין טרור לטרור"

רה"מ בנימין נתניהו ביקר את משפחות פרנקל, שאער ויפרח, והודיע כי מדינת ישראל לא תכנע לטרור היהודי והערבי: "מקומם של רוצחים כאלה איננו בחברה הישראלית" (חדשות,בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר הערב (ראשון) את המשפחות השכולות - שאער, פרנקל ויפרח, יחד עם רעייתו שרה. לאחר ביקורי התנחומים יצא נתניהו אל כלי התקשורת ומסר הצהרה בנוגע למצב המתוח ברחבי הארץ. נתניהו התייחס לרצח הנער הערבי משועפט ואמר: "אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו של הנער ואני גם מבטיח לכם שאנחנו נמצה את מלוא חומרת הדין עם מבצעי הפשע המזעזע הזה, שראוי לכל גינוי והוקעה. מקומם של רוצחים כאלה איננו בחברה הישראלית".

"איננו מבדילים בין טרור לטרור ומול שניהם נפגין יד קשה ואני אינני מבחין בין הסתה להסתה בתוך מדינת ישראל|, אמר נתניהו והסיף, "כשם שאני מגנה בכל פה קריאות מוות לערבים אני מגנה קריאות מוות ליהודים".

"לא ניתן לקיצונים, לא משנה מאיזה צד, להבעיר את האזור ולהביא לשפיכות דמים. איננו יכולים לקבל ואנחנו מתנגדים ל'תג מחיר'. באותה מידה אנחנו מתנגדים לבקבוקי תבערה, לאבנים, לחסימת צירים, ואנחנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו לאכוף את החוק".

"הבטחתי למשפחות שנמשיך לתמוך בהן ולחזק אותן גם בימי האבל. אנחנו יודעים היטב מי עומד מאחורי החטיפה והרצח של גיל-עד, נפתלי ואייל ואנחנו נגיע אליהם".

לדבריו, רוצחי הנערים יצאו משטח הרשות הפלסטינים ו"הם חזרו לשם ולכן על הרשות הפלסטינית מוטלת האחריות לעשות הכול כדי לעצור אותם - בדיוק כפי שעשינו אנו, בדיוק כפי שכוחות הביטחון של ישראל איתרו תוך ימים בודדים את החשודים ברצח של הנער מוחמד אבו חדיר. בכך אנחנו נבדלים משכנינו, שם הרוצחים מתקבלים כגיבורים ועל-שמם קוראים כיכרות. זה איננו ההבדל היחיד בינינו. את המסיתים אצלנו אנחנו מעמידים לדין בעוד ההסתה ברשות הפלסטינית מתבצעת בכלי תקשורת רשמיים ובמערכת החינוך, הסתה שעיקרה קריאה להשמדתה של ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר