כונן הצלה מזירת הפיגוע: "אנשים שרועים על הכביש"

"מצאתי זירת הרס גדולה ואנשים שרועים על הכביש", כך מתאר כונן 'צוות הצלה' את שראה בזירת פיגוע הדריסה. דובר המשטרה מתאר את מסלול הרצח שביצע המחבל (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרכב של המחבל (צילום: חטיבת דובר המשטרה )

איברהים עכארי, פעיל חמאס תושב שועפט, נהג ברכב מסחרי ופגע בצהריים (רביעי) בהולכי רגל בשתי זירות בכביש 1 בירושלים, הרג אדם אחד ופצע שמונה נוספים, כאשר שניים מהם במצב קשה ושלושה במצב בינוני. כעבור דקות הוא חוסל בידי לוחמי משמר הגבול לאחר שיצא מרכבו ותקף אנשים במוט ברזל.

שבתי גרברציק, דובר המשטרה לענייני דתיים, תיאר בשיחה עם "כיכר השבת" את המסלול ממנו התחיל המחבל במסע ההרג ועד לסיומו. "מדובר בערבי שיצא מכיוון צומת יהודאי שם הוא פגע בכמה נוסעים שעמדו בתחנת הרכבת, פצע אותם - חלקם באורח קשה. לאחר מכן הוא המשיך לעבר כיכר זקס הנמצא ליד מוסדות זוועהיל, כאשר הוא פגע בכמה אנשים".

שבתי ממשיך לתאר את שאירע: "המחבל ירד מרכבו כשהוא אוחז במוט ברזל ובאמצעותו הוא ניסה לפגוע בכמה אנשים". לדבריו, "שוטר משמר הגבול שנכח בזירה פתח באש והרגו".

שלמה פטרובר, מנהל מרחב ירושלים במד"א, סיפר ל"כיכר השבת" על שאירע: "בשעה 12:09 התקבל במד"א מרחב ירושלים הודעה על רכב שפגע בהולכי רגל. צוותי מד"א הוזעקו למקום בהם ניידות טיפול נמרץ ואופנועים שלנו".

"מדיווחים ראשונים שהתקבלו עלה כי מדובר בשתי זירות של האירוע. הנפגעים טופלו ופונו לבתי החולים בירושלים", הוסיף שלמה.

יוסף חיים ישראל כונן 'צוות הצלה' שטיפל באירוע, הוסיף לספר על שהתרחש בזירות הפיגוע: "כשהגעתי למקום, מצאתי זירת הרס גדולה ואנשים שרועים על הכביש. דיווחתי למוקד על כמות הנפגעים והתחלתי בהענקת סיוע רפואי לפצועים יחד עם צוותים נוספים".

באשר להתמודדות משטרת מחוז ירושלים עם אותם פיגועים, מסביר דובר המשטרה כי "האירוע הזה הוא חלק מאותם אירועים המתרחשים בזמן האחרון בירושלים מאז מבצע 'שובו אחים'. ישנם פיגועי אבנים וזיקוקים ולצערנו ישנו פיגוע שני על ידי דריסה של רכב".

"ההתמודדות של המשטרה וזרועות הביטחון האחרות כמו שירות הביטחון הכללי וצה"ל, היא התמודדות סיזיפית ארוכה שבסופה אנחנו ננצח ונמגר את הפרות הסדר והטרור וזו אמירה ברורה של המפכ"ל והשר לביטחון ופנים ולשם כך הובא כוח רב של שוטרים הפרוס בירושלים בעיקר בשכונות המזרח והצפון ובמוקד החיכוך", הוסיף הדובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר