הטרור בירושלים

השיחה למד"א: "אנשים עפו באוויר, כולם מדממים"

ההלם, האימה והבלבול בזירת פיגוע הדריסה בירושלים, בו נהרג לוחם מג"ב ו-14 אחרים נפגעו באורח קשה, בינוני וקל, ניכרו היטב בשיחות של עדי הראיה לפיגוע למוקדי ההצלה השונים. האזינו לשיחה של עד ראיה עם מוקד החירום של מד"א: "אנשים עפו באוויר. כולם מדממים" (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: אדי ישראל / פלאש 90)

אינתיפאדה בירושלים: בשעת צהריים שקטה הגיח המחבל איברהים עכארי עם רכבו אל תחנת הרכבת הקלה ב"שמעון הצדיק" בירושלים ורצח קצין משמר הגבול ופצע עוד 11 בני אדם באורח קשה, בינוני וקל.

במוקד מגן דוד אדום התקבלו השיחות ומיד הבינו שמדובר בשתי זירות, האזינו לשיחה הראשונה למוקד מד"א.

מוקדם יותר הותר לפרסום שמו של ההרוג בפיגוע. מדובר בלוחם מג"ב, פקד ג'דעאן אסעד, קצין מג"ב בן 38 מבית ג'אן שבצפון.

שני לוחמי מג"ב אחרים נפצעו בפיגוע באורח קשה. הודעה נמסרה למשפחתו של ההרוג ולמשפחות הפצועים.

בנוסף, 10 בני אדם אחרים נפגעו באורח קל עד בינוני בפיגוע, מהם כמה לוחמי מג"ב נוספים.

רגע פיגוע הדריסה בירושלים

בתוך כך, משטרת ירושלים החליטה לפעול בשיתוף העירייה וחברת "סיטיפס" ולהציב מחסומי בטון ליד תחנות ההסעה של הרכבת הקלה כדי למנוע פיגועי דריסה. כך הודיע מפקד משטרת מחוז ירושלים משה (צ'יקו) אדרי בתום דיון הערכת מצב.

הבטונדות אמורות למנוע עלייה של כלי רכב לרציפים והם יוצבו כבר הערב בצומת הגבעה הצרפתית. מפקד המחוז העביר את תנחומיו למשפחת לוחם מג"ב שנהרג בפיגוע ואיחל החלמה ללוחמי מג"ב והאזרחים שנפצעו בפיגוע היום בפיגוע הדריסה. אדרי ציין כי "הלוחמים הגיבו בנחישות ובאומץ רב ומנעו פגיעה נוספת באזרחים. פעילותם ראויה לכל שבח".

במקביל, מאות פלסטינים בשכונת שועפט יצאו להפגין לאחר הפיגוע והחלו להבעיר פחים, ליידות אבנים ולירות זיקוקים לעבר כוחות הביטחון.

כאמור, מוקדם יותר הותר לפרסום כי ההרוג בפיגוע הוא לוחם מג"ב ג'דעאן אסעד קצין מג"ב בן 38 מבית ג'אן שבצפון.

ראש המועצה המקומית בו מתגורר ההרוג, ביאן קבלאן, סיפר כי "רק אתמול הוא הגיע למשרדי המועצה לקחת מאתנו אישור אבל על מות קרובת המשפחה שלו והיום אנחנו המומים לשמוע שהוא בעצמו הלך לעולמו".

לדבריו, "לפני שבוע וחצי נפטר קרוב משפחה שלו מדום לב ואחר כך עוד קרובת משפחה. הוא לקח חופשה בגלל האבל המשפחתי וביקש מאתנו אישור שמעיד על כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר