חינוך 'לתפארת': בן המחבל מפיגוע הדריה מתגאה באביו

בנו בן ה-16 של איברהים עכארי, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה היום בירושלים, קיבל כנראה 'חינוך טוב' והודיע כי הוא גאה באביו: "אני לא עצוב שהוא מת שהיד" (חדשות, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
המחבל איברהים עכארי (צילום: ללא קרדיט)

בנו בן ה-16 של איברהים עכארי, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים, בו נהרג קצין מג"ב ג'דעאן אסעד ו-14 אחרים נפצעו, מתגאה באביו המחבל. "אני גאה באבא שלי. אני לא עצוב שהוא מת שהיד" אמר.

בניגוד לפיגועי הדריסה הקודמים, בהם טענו משפחות המחבלים כי לא מדובר בפיגוע, משפחתו של עכארי דווקא מרוצה מהמעד החדש שלה כמשפחת שהיד.

בתוך כך, המשטרה אישרה למשפחת המחבל לקבור אותו הלילה בהשתתפות 35 אנשים בלבד.

אחיו של המחבל הוא מוסא אל-עכארי, אסיר משוחרר שגורש לטורקיה בעסקת שליט והיה חבר בחוליית חמאס שרצחה ב-1992 את שוטר מג"ב ניסים טולדנו. אבו עכארי (38), הוא אב לחמישה ממחנה הפליטים שועפט.

כאמור, בנו הודיע כי הוא גאה באביו המחבל. "השיחה האחרונה ביני לבין אבא הייתה על בית הספר. הוא אמר לי: תדאג טוב מאוד ללימודים. היום בבית הספר צוות המורים קרא לי וביקשו ממני ללכת הביתה. הם אמרו לי שבני המשפחה שלי רוצים אותי דחוף. כשהגעתי לבית שמעתי על האירוע ומאוד שמחתי. מה שקורה במסגד אל-אקצה הוא דבר שלא יכול להתקבל על אף אחד" אמר.

רגע פיגוע הדריסה. בן המחבל: "גאה באבי"

אשתו של המחבל אמרה כי יש קשר ישיר בין החלטתו לבצע פיגוע לבין האירועים הבוקר בהר הבית: "משעות הבוקר הוא עקב אחרי מה שקרה באל-אקצה וראה את הדם, הפצועים, החילול וכל מה שקרה. הוא יצא מהבית במהירות והלך למקום הפיגוע כדי להכתיר את עצמו בין השהידים והגיבורים''.

אח נוסף של המחבל, ד"ר מנצור אל-עאכרי, אמר: "מה שמתרחש במסגד אל אקצה פוגע בכולנו. הטרוריסטים הם לא אנחנו אלא מי שפוגע במקומות הקדושים של המוסלמים, גם אלו שאוסרים כניסת מתפללים למסגד. אין לנו שום בעיה עם אף יהודי בעולם, אבל מי שמתכוון לפגוע במקומות הקדושים ולדרוך על הכבוד שלנו צריך להעניש אותו".

סוכת האבלים בבית המחבל בשועפט, היום (צילום: מוחמד שינאווי - ynet)

לדבריו, "ממשלת ישראל והליכוד נותנות אור ירוק לפגוע במסגד אל אקצה. הן אחראיות על כל מה שמתרחש בירושלים. זאת ממשלה טיפשית. מי שמעוניין בשלום לא פוגע במקומות קדושים. מסגד אל אקצה זה למוסלמים ולא למשה פייגלין. אני מורה בבית ספר, התלמידים תמיד שואלים אותי מה קורה עם מסגד אל אקצה, ומה אני יכול לענות להם? האם להגיד להם שהמסגד הפך לכותל?".

סולטאן, תושב מחנה הפליטים אמר כי "יש הרבה אנשים שמוכנים לעשות את מה שעשה השהיד בגלל מה שקורה במסגד אל אקצה. גם אני אהיה מוכן לעשות אותו אם ימשיכו לפגוע במסגד. היום לא זורקים אבנים. כמעט לכל בית יש נשקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר