יום דמים

נקבע מותו של החייל אלמוג שילוני שנפגע בפיגוע בת"א

לאחר שעות בהן נלחמו הרופאים על חייו של אלמוג שילוני, החייל שנפצע אנושות בפיגוע הדקירה בתל אביב, הם נאלצו לקבוע את מותו. אחיו התאום, סהר, סיפר מוקדם יותר: "אומרים שתאומים מרגישים אחד את השני. בארבעת הימים האחרונים חלמתי על מוות. התקשרתי לאמא שלי והיא בכתה, אני הבנתי" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בתל אביב, היום (צילום: פלאש 90, פייסבוק חיל האוויר)

לאחר שעות בהן נלחמו על חייו, נאלצו הערב (שני) רופאי בית החולים שיבא בתל השומר לקבוע את מותו של חייל צה"ל אלמוג שילוני הי"ד שנפגע אנושות בפיגוע הדקירה הצהריים בלב תל אביב. שילוני שירת בפלוגת מגיני החרב של הנח"ל החרדי.

הרב דב ליפשיץ, מרבני עמותת הנח"ל החרדי שליווה את אלמוג בשירותו הצבאי אמר: "אלמוג היה ירא שמיים אמיתי, דאג לכל החיילים סביבו להעלותם בתורה ויראת שמיים. הלב שלי נשבר על הירצחו על ידי בן עוולה".

מבית החולים נמסר: "לאחר מאמצי החייאה שנמשכו עוד מהשטח, והמשיכו במשך שעות בבית החולים, נקבע מותו של פצוע הדקירה שהגיע מוקדם יותר היום לבית החולים".

אחיו התאום סהר סיפר: "אומרים שתאומים מרגישים אחד את השני. בארבעת הימים האחרונים חלמתי על מוות". "אני רוצה להגיד לכולם - כדאי שתתחילו להתעורר. אני מבין שיש מדינה שחיה בסרט שהכול בסדר. היום זה אני, מחר זה אח של מישהו אחר. אין באמת מי שיכול להבין את הכאב שלי. רק אח תאום יבין".

"כשראיתי שיש פיגוע בתל אביב וחייל נפגע, אמא שלי התקשרה ואמרה 'נסה לתפוס את אלמוג'", הוא שחזר את דקות החרדה. "ניסינו ליצור איתו קשר, זה כבר בנוהל בינינו. התקשרתי לאמא שלי והיא בכתה, ואני הבנתי. מאז אנחנו פה, בתל השומר".

זירת פיגוע הדקירה בתל אביב, היום

כזכור, נור א-דין אבו חאשיה, פלסטיני בן 18, ממחנה הפליטים עסכר בשכם, הצליח בצהריים לדקור חייל צה"ל, בלב תל אביב, לפצוע אותו באורח אנוש ולהימלט עם נשקו מהזירה.

המחבל, דקר את החייל ליד תחנת הרכבת ברחוב ההגנה בתל אביב ונמלט מהמקום לכיוון מזרח, תוך שהוא פונה שמאלה לרחוב לבנדה.

עדי ראיה שנכחו במקום בעת התרחשות הפיגוע, התעמתו עם המחבל, בעטו בו ונתנו לו אגרוף לפנים, ובכך זירזו את הימלטותו מהזירה, כאשר החייל נותר שרוע ומדמם על הכביש עד לבוא כוחות ההצלה, שפתחו בפעולות החייאה ופינו אותו במצב לא יציב כשהוא מורדם ומונשם לבית החולים תל השומר.

המחבל, שנמלט מהזירה, נכנס לבניין מספר 18 ברחוב לבנדה, שם עלה לקומה הרביעית להסתתר. עדי ראיה שעקבו אחר מנוסתו כיוונו לעבר המקום שני שוטרי מג"ב ושוטר יס"מ שהגיעו לזירה.

השוטרים, עקבו אחר שובל הדם והחלו לעלות במדרגות הבניין. כתמי הדם הובילו אותו לקומה הרביעית, שם מצאו את המחבל, מותש ושוכב על גבו באפיסת כוחות.

"חתרנו למגע, וראינו את המחבל שרוע על הרצפה ומדמם כתוצאה מהדקירות", הם מספרים בעקבות החשש כי הוא מחזיק כלי נשק, "הוא לא ניסה להתנגד אבל כשהרמנו אותו הוא ניסה ככה לזוז. הוא לא אמר שום דבר".

השוטרים תחקרו את המחבל בשטח, ולאחר מכן אפשרו את פינויו באמבולנס לקבלת טיפול רפואי שלאחריו יועבר להמשך חקירה.

כאמור, הערב מתברר כי החייל נפטר מפצעיו בבית החולים.

השם יקום דמו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר