חברון: אלפים ישתתפו בשבת חיי שרה

שבת חיי שרה: אלפים צפויים להגיע השבת לקריית ארבע-חברון לרגל קריאת פרשת חיי שרה. ההערכה היא כי בעקבות המצב הביטחוני תירשם ירידה במספר המשתתפים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: מרים אלסטר, פלאש 90)

אלפים צפויים להגיע השבת לקריית ארבע-חברון לרגל קריאת פרשת חיי שרה במהלכה מוזכר קניין מערת המכפלה על ידי אברהם אבינו. ההערכה היא כי בעקבות המצב הביטחוני תירשם ירידה ניכרת במספר המשתתפים.

אהרון גרנביץ-גרנות, מעיתון "משפחה", המתגורר בקריית ארבע, סיפר ל"כיכר השבת" כי "מדובר במעמד המוני ומרגש. עם ישראל כולו מגיע לכאן, מדובר בעשרות אלפי אנשים. כל בתי הארחה מלאים עד אפס מקום. באירוע זה משתתפים כולם, חרדים, דתיים וחילונים. זהו מעמד מאחד ללא ספק".

בשנים האחרונות מספרם של המשתתפים בשבת הזו הגיע לעשרים אלף בני אדם, המתארחים באוהלי האירוח שעומדים לרשות הציבור וחלקם שוכרים דירות מאנשים פרטיים. "ישנם שלא אוהבים את ההמוניות הזאת ובאותה שבת הם נוסעים למקום אחר", מגלה גרנות.

"לצערי בגלל המצב הביטחוני אני חושב שתהיה ירידה בכמות האנשים שיגיעו לכאן אבל אני מקווה שלא", אומר גרנות, "מדובר כאן רק בפסיכולוגיה. אנשים לא מבינים שהסיכוי לפיגוע בודד רחוק יותר מהסיכוי שיתרחש פיגוע כזה בתל אביב".

להערכה זו שותף איש הימין ברוך מרזל המתגורר ביישוב היהודי בחברון. בשיחה עם "כיכר השבת" הוא אומר: "אני חושב שיגיעו לכאן פחות מתפללים. אם בשנים עברו הגיעו עשרים אלף בני אדם, השנה יגיעו להערכתי רק חמישה עשר אלף".

"המקום כאן בטוח יותר מירושלים. אני מסתובב הרבה בירושלים ואומר לך ששם לא בטוח כמו פה", טוען מרזל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר