83% מהנערים נחשפו לאנטישמיות

עלייה מדאיגה במקרי האנטישמיות בישראל. מאז מבצע צוק איתן מדווחים צעירים על עלייה דרמטית בחשיפה לתכנים אנטישמיים ברשת המופצים בעיקר מצד פלסטיינים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |

יותר ויותר בני נוער ישראלים מעידים כי מאז מבצע "צוק איתן" ואף קודם לכן הם נחשפים להתקפות מצד פלסטינים, כך עולה מסקר של מכון גיאוקרטוגרפיה שנערך בימים האחרונים עבור הליגה נגד השמצה.

רוב הנערים שנשאלו העידו כי נחשפו לאנטישמיות מסוגים שונים ברשתות החברתיות ומעט מהם טענו כי האנטישמיות כוונה נגדם.

מדובר בעלייה משמעותית לעומת שנה שעברה. בסקר דומה שנערך אשתקד, אמרו רק 69% כי נחשפו לפרסומים אנטישמיים לעומת 83% היום.

כמו כן עלה מהסקר הנוכחי כי 20% בקרב חמש מאות הנערים המהווים מדגם סבורים כי האנטישמיות כוונה נגדם באופן אישי וזאת לעומת 7% פחות בסקר שנערך אשתקד.

מהסקר עולה עוד, כי הנערים לא נשארו חייבים ובמהלך החודשים האחרונים הם העלו תכנים נגד אותם עמודי פייסבוק שעודדו אנטישמיות.

בתוך כך, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד מחמוד עסילה, תושב מזרח ירושלים בן 31, המואשם כי בחודשים אוקטובר עד נובמבר 2014 העלה לעמוד הפייסבוק והיו-טיוב שעל שמו תכנים המסיתים לאלימות ולטרור. בשל חומרת המקרה, מבקשת הפרקליטות לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. כתב אישום זה הינו חלק מעבודת מטה שנעשית בפרקליטות המדינה (תפקידים מיוחדים) מול השב"כ והמשטרה.

כתב האישום הוגש באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ומייחס למחמוד עסילה עבירות של הסתה לאלימות או טרור, הסתה לגזענות, תמיכה בארגון טרור, איומים, העלבת עובד ציבור ממניע גזענות והשמדת ראיות.

בין היתר, פרסם כסילה סרטונים בהם גילויי תמיכה, שבח והזדהות עם מחבלים ומבצעי פיגועים, וכן העלה תמונות של כלי נשק רבים מסוגים שונים. תכנים רבים מסוג זה זכו לחשיפה רבה, והיוו במה גם לאחרים להעלות הודעות תומכות או להעלות הודעות מטעמם בעלי תוכן דומה. לעמוד הפייסבוק של עסילה היו 9,354 עוקבים.

מאז מבצע "צוק איתן" נרשמו לא מעט התקפות אנטישמיות לא רק בישראל אלא גם ברחבי העולם. בקרב הקהילות היהודיות טוענים חדשות לבקרים כי חברי הקהילה נחשפים למקרי אנטישמיות וכי לא מעט מהם הותקפו על ידי גויים בעקבות היותם יהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר