מטפלות חרדיות וערביות הפגינו נגד אי הטיפול בתנאי העסקתן

מאות מטפלות חרדיות, חילוניות ואף ערביות המתגוררות בירושלים הפגינו זו לצד זו, כנגד משרד הכלכלה שלטענתן לא מטפל בתנאי העסקתן: "לא נהיה מנוצלות" (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: טוהר לב ג'ייקובסון)

מאות מטפלות חרדיות, חילוניות וערביות, המתגוררות בירושלים, הפגינו היום (ראשון) זו לצד זו, כנגד משרד הכלכלה שלטענתן לא מטפל בתנאי העסקתן. המטפלות קראו: "לא נהיה מנוצלות - כל הכוח לעובדות" וגם "פנסיה וזכויות אינן מותרות".

לטענת ארגון כוח לעובדים המייצג אותן, ״המטפלות זוכות למעמד מיוחד במשרד הכלכלה אך אינן עצמאיות למרות שהן מפעילות את המשפחתון מביתן ואינן שכירות; אין להן תלוש משכורת, פנסיה מסודרת או תנאים סוציאליים״.

לדבריהם, ״בשנתיים האחרונות ניסה איגוד המשפחתונים לא אחת ליצור קשר עם אנשי המשרד לשם שיפור תנאיהן, אך ללא הועיל״.

לטענתן, הפגיעה הינה לרבות תשלום דחוי של משכורות, ופיצוי חלקי בלבד בגין מבצע "צוק איתן". "משרד הכלכלה המציא מעמד עובדות מיוחד" מסבירה רחל אברהם מטפלת מבני ברק וממובילות המאבק "אנחנו לא עצמאיות ולא שכירות ולמעשה משועבדות למשרד הכלכלה". הוסיפה.

נינט ששון, מטפלת מבאר שבע, חברת הנהגת איגוד המשפחתונים בכוח לעובדים, אמרה: "כולנו נותנות את הנשמה ואת הלב שלנו כל הזמן. במסירות רבה אין קץ . עושות עבודת קודש כשכל שכרנו מסתכם בסיומו של יום בחיבוק ללא מילים ובהכרת התודה בעיני הפעוט. לא כובד המשא מכריע אותנו . אלא המצוקה שהיא נחלתנו שכר המופלה לרעה ושחוק לגמרי".

משפחתוני משרד הכלכלה פועלים כזיכיונות למטפלות המקימות משפחתון לחמישה ילדים בביתם. התשלום למטפלות ניתן על ידי ההורים או מסובסד ע"י המדינה בהתאם לרמות ההשתכרות של ההורים. כך מתאפשר לשני בני הזוג לצאת לעבוד ולמטפלת מסגרת תעסוקה, כל זאת במסגרת מפוקחת על ידי משרד ממשלתי.

כ-15,000 ילדים, שליש מהם במשפחות רווחה זוכים לטיפול במשפחתונים. ואולם, למרות חשיבותן זכו המטפלות למעמד מיוחד: הן אינן שכירות, הן לא מקבלות תלוש משכורת; אינן זוכות לתנאים סוציאליים, והסבסוד להורים מועבר דרך חברות קבלן. לעתים כפי שקרה לאחרונה בבני ברק ובירושלים מאחרות החברות בהעברת התשלום עד כדי חודש איחור.

צילום: טוהר לב ג'ייקובסון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר