עירייה יכולה למנוע הכנסת חמץ לפארק?

זוג תל אביבי הגיע לביקור בפארק בעפולה בפסח, וגילו כי השומר בכניסה מונע כניסת חמץ. הם זעמו וטענו לאפליה, העירייה מסבירה כי החוק אוסר הצגת חמץ בפומבי (חדשות)

(מתוך הפיסבוק של מיכל אביבי)

מדינה יהודית? זוג תל אביבי הגיע הפסח לפארק בעפולה, וגילה כי השומר בכניסה בודק לא רק נשק, אלא גם האם למבקרים יש חמץ, זאת בכדי שלא למלאות את הפארק בחמץ, אבל את הזוג התל אביבי זה הרגיז.

כנהוג בימנו. האישה פרסמה על המקרה סטטוס זועם בפייסבוק, והם אף הגישו תלונה לעיריית עפולה בגין אפליה. בין יתר הדברים שכתבה האישה, מיכל אביבי, היא כותבת: "בישראל של שנת 2015 - מחפשים לאנשים אוכל בתיקים. לא נשק, לא מטען חבלה, אוכל! אני לא אוסיף על זה כי נדמה לי שהמקרה מדבר בעד עצמו. חייבת רק להגיד שהיה לי קשה מאוד אתמול לעבור ליד האנשים האלה, שעה שהיו בעונש, ולהתעלם מרמיסת הדמוקרטיה הכל כך ברוטלית הזו לנגד עיניי".

בעירייה מסבירים כי פעלו בהתאם לחוק, וטוענים כי חוזר מנכ"ל משנת 2008 קובע כי על פי חוק החמץ, לא ניתן להציג כלל חמץ במקום ציבורי, והפארק העירוני מוגדר כמקום ציבורי ולפיכך אסור להכניס למקום מוצרים שאינם ראויים לכך.

אולם הבעל, ברק, עו"ד במקצועו לא מסתפק בכך. בשיחה עם ynet, הוא אומר: "המבקרים שנשארו בחוץ נתנו לילדיהם לאכול את הלחמניות, או בחלק מהמקרים חזרו על עקבותיהם. זה היה מאוד מביך ומביש לראות את המראה הזה. מדובר באזרחים ערבים או ביהודים שפשוט לא שומרים מצוות. אני באופן אישי שומר על אכילת מצות, אבל זה נראה לי כמו כפייה דתית ואפליה במקום שלא צריכים להיות כאלה".

הוא תהה מה היה קורה אם היו מגיעים תיירים, "גם להם לא היו נותנים להיכנס? המצב שנוצר בעייתי, כל מי שעבר שם באותו זמן ראה את המבקרים שנשארים בחוץ אוכלים לחמניות".

לדבריו החוק מורה על איסור מכירה של חמץ ולא על שימוש אישי. "אני גר בתל-אביב ולא ראיתי שבפארק הירקון מישהו מעז לבדוק למי יש חמץ למרות שזה מקום ציבורי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר