הרבנות טעתה בחישוב זמן הפסח?

אלמוני ביצע עריכת 'פוטושופ' והציג ידיעה מזויפת מאתר ynet הטוענת כי הרבנות טעתה בחישוב זמן הפסח והחג יחול רק בעוד חודש. הזיוף הכריח את הרבנות להוציא הכחשה (ארץ)

אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

הרבנות הראשית הוציאה לכתבים הודעה מוזרה בה טענה כי לא טעתה בחישוב זמן חג הפסח. כתבי הדתות מיהרו לברר מדוע הוציאה הרבנות הראשית את ההודעה, וגילו כי הדבר נגרם כתוצאה מאלמוני שחמד לצון.

אותו אלמוני ביצע עריכת "פוטושפ" ופרסם ידיעה מזויפת מתוך אתר ynet, בה נכתב כי הרבנות מודה שטעתה בחישוב זמן חג הפסח וכי החג יחול באמת רק בעוד חודש. בידיעה המפוברקת נכתב כי ברבנות הבינו את הטעות בשל מזג האוויר הסוער שאינו רגיל לעונה זו בשנה.

תחת הכותרת: "הרבנות הראשית: טעינו בחישוב חג הפסח", נכתב בידיעה המזויפת: "לאור מזג האוויר הפוקד את הארץ, הודיעה הרבנות כי טעתה בחישוב השנה, וייתכן כי היא מעוברת, מה שאומר שחג הפסח יחול עוד חודש בדיוק".

הידיעה המפוברקת שהופצה

אותו אלמוני אף הגדיל וציטט את הרב הדמיוני בשם "יעקב אור": "מעולם לא נתקלנו במקרה כזה בהלכה. חג שנחגג בזמן שגוי בגלל טעות בחישוב מזג האוויר, זוהי סוגיה הלכתית מסובכת. מחדל שערורייתי שכזה עוד לא נראה, ומועצת חכמי התורה מתייעצת ודנה בנושא".

פרסום "הידיעה" הפך תוך מספר שעות לויראלי, כאשר עשרות אלפים שיתפו את "הידיעה" ברשתות החברתיות.
מספר עיתונאים שפנו לדובר הרבנות הראשית, דניאל בר, גרמו לרבנות להוציא את ההודעה המוזרה המכחישה את תוכן "הידיעה".

בר כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "תודה רבה לאמן הפוטושופ שנתן לי לעבוד היום כמה שעות, כדי להסביר שלא היו דברים מעולם. בזבוז משאבי מדינה. משהו כמו ניב אסרף – רק בקטן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר