מחר: המשפחתונים בבני ברק ישבתו ויפגינו נגד משרד הכלכלה

בעלות המשפחתונים בבני ברק, ישביתו מחר את פעילותם וייקימו הפגנה נגד משרד הכלכלה, זאת בטענה כי שכרן לא עודכן מזה כשנתיים וגם לוח החופשות שלהן לא מותאים לחרדיות (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |

מטפלות המשפחתונים של משרד הכלכלה המאוגדות בכוח לעובדים, ישביתו מחר (שלישי) את פעילות המשפחתונים בבני ברק למשך יום אחד. במקביל, תיערך הפגנה מול משרדי הממשלה בתל אביב בשעה 10:00 בבוקר.

המטפלות קוראות להתערבות שר הכלכלה אריה דרעי, להעסקתן ישירות על ידי משרדו ולביטול האפליה בינן לבית מטפלות מעונות היום. לטענת מובילי המאבק, שכרן של המטפלות לא עודכן מזה שנתיים בעוד ששכרן החודשי של מטפלות מעונות היום עלה השנה ב-500 שקלים.

המטפלות קובלות על לוח השנה של משרד הכלכלה, אשר לטענתן מקשה במיוחד על נשים חרדיות: הנשים נאלצות לעבוד יום מלא בארבעה צומות. אחת עשר שעות רצופות בטיפול בחמש פעוטות, אלא אם קיבלו את אישור ההורים.

"מדוע אנחנו נדרשות בכל שנה מחדש לנהל מו"מ עם ההורים על ימי הצום?" תהתה רחל אברהם מראשי הוועד. "מדוע לא מגדיר זאת משרד הכלכלה מראש כמדיניות ".

כזכור לפני הפסח נדרשות המטפלות לעבוד עד יום לפני הסדר: "כיצד ניתן לשמור על בית מוכשר ובא בעת לקיים משפחתון? אנו מקוות ששר הכלכלה כאיש ירא שמים ייתן לכך סוף סוף את הדעת".

נטלי מוקואס המלווה את המשפחתונים בכוח לעובדים אומרת כי "משרד הכלכלה מנהל מלחמה עיקשת נגד המטפלות. מצד אחד מסרב לקלוט את המטפלות כעובדות, מצד שני מכתיב להם כיצד לנהוג בצומות איזה עצמאי עובד בתנאים כאלה? כמה זכיינים המפעילים את המשפחתונים עבור משרד הכלכלה כבר מוכנים לקלוט את המטפלות כעובדות, אך גם כאן מערים משרד הכלכלה קשיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר