מנוחה נכונה

קבורה במנהרות? רבני העיר ירושלים סיירו בהר המנוחות

רבני העיר ירושלים הראשל"צ הגר"ש עמאר והרה"ג אריה שטרן סיירו יחד עם מנכ"ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס במנהרות הקבורה בהר המנוחות בניסיון למצוא פתרונות לקבורה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
המשלחת בסיור בהר המנוחות (צילום: משרד הדתות)

רבני העיר ירושלים הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר והרה"ג אריה שטרן סיירו יחד עם מנכ"ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס במנהרות הקבורה בהר המנוחות כחלק ממציאת פתרונות לקבורה.

בשנים האחרונות החלה מצוקה גדולה של קבורה בהר המנוחות בשכונת גבעת שאול בירושלים. בערב ראש ראש השנה נקבעה פגישה של חברה קדישא ורבני העיר בכדי לנסות ולמצוא פתרון למצוקה.

במהלך הפגישה הוחלט לצאת לסיור בשטח ולנסות להגיע לפתרון שיתאים לצורכי הקבורה היהודים עם המגבלות הקיימות בשטח.

ואכן בשבוע שעבר נערך הסיור עם רבני העיר ובמהלכו הוצג בפניהם המצב הקיים שכיום אין מספיק שטחים לקברי שדה. לרבנים הוסבר כי בשל כך "נעשית הקבורה בקומות מה שיוצר בעיה מבחינה הלכתית". בפני הרבנים הוצג הפתרון המוצע "שיטה חדשנית וראשונית בארץ - קבורה במנהרות כמו בימי המשנה והתלמוד".

לדברי הרב הלל הורוביץ הרבנים התרשמו וחושבים על קבורה מסורתית בירושלים - קברי שדה והוסיף: "הרבנים התפעלו מאוד משיטת הקבורה, המנהור הראשון בארץ ובעולם אשר מחזיר אותנו לקבורה התנכית בתוך מנהרות (בזמן המשנה והתלמוד)הוחלט בעצם על קשר רציף בין רשת בתי העלמין בירושלים בכדי להתמודד עם שאלות הלכתיות בשאלה זו".

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עו"ד עודד פלוס, אמר: "המשרד לשירותי דת עושה הכל על מנת להתמודד עם מצוקת הקבורה בישראל. 'הכל' אומר מציאת רעיונות יצירתיים העומדים בכל התקנים וכן במגבלות ההלכתיות העומדות בפנינו. מנהרות הקבורה הינו פרויקט גדול ומרשים ונראה כי הינו פתרון הולם למצב זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר