הקרב על ביהכ"נ

גבאי איילת השחר: "נפסיק לשרת בצבא, נרד מהארץ"

גבאי בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב, תוקף בחריפות את דבריו של הביטחון משה יעלון נגד מתפללי בית הכנסת, "אנחנו לא בריונים, הוא מסית נגדנו נודיע להפסיק לשרת בצבא" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: אלי אמסלם ומתפללי ביהכ"נ)

מתפללי בית הכנסת "איילת השחר" מותחים ביקורת חריפה נגד שר הביטחון משה בוגי יעלון על שכינה אותם "בריונים" וטען כי הם השתלטו "על קרקע וזורקים אבנים על כוחות הביטחון".

גבאי בית הכנסת דוד הרוש, אמר הבוקר בשיחה עם "כיכר השבת": "כולנו שירתנו ביחידות קרביות, שיבוא להכיר אותנו. אנחנו לא חבורת בריונים. הוא מסית נגדנו. שר הביטחון מסית נגדנו".

"הוא הולך בדרכו של אריאל שרון שהכפיש את שמם של תושבי גוש קטיף ומייד הרס את הבתים. כנראה שהוא מכין את עצמו על ידי כך שהוא מכנה אותנו בריונים. אנחנו לא בריונים אלא שומרי חוק".

הרוש אומר כי בעקבות דבריו של שר הביטחון הוא יקרא לחברי הקהילה לא לשרת בצבא: "אנחנו נודיע בבית הכנסת לכל ארבע מאות חברי הקהילה שאין יותר להתגייס ואין יותר לשרת במילואים. נודיע לבנים שלנו את זה, כל עוד בוגי יעלון עומד בראש משרד הביטחון".

"אנחנו אזרחים מהשורה הראשונה שתורמים את עצמנו למדינת ישראל. נודיע גם לרדת מהארץ כי אין פה מה לעשות עם ביבי ויעלון", הוסיף.

באשר לאופן המחאה מבהיר הגבאי כי בכוונתם להתבצר במתחם בית הכנסת. "אנחנו מתבצרים בבית הכנסת ולא ניתן לבוגי יעלון את הסוכרייה הגדולה הזאת ולהתייפייף בפני שופטי בג"צ. הוא רוצה למצוא חן בפני השמאל ועמותת יש דין".

אתמול אמר שר הביטחון בתדרוך לכתבים כי "היה צריך לעשות זאת מזמן. קבוצה בריונים משתלטת על חלקת אדמה בבעלות פרטית של פלסטיני, מחוץ לגבעת זאב בכלל, מוסיפה שם עוד צימר כדי לעשות כסף וכדי להגן על המקום".

שר הביטחון תקף את הפוליטיקאים המגבים את המפגינים במקום: "הגיבוי שצעירים כאלה, שזורקים אבנים על אנשי הביטחון, מקבלים מפוליטיקאים - זה זרע הפורענות", אמר. "אחר כך בל נתפלא שהם לוקחים את החוק לידיים".

כזכור, בית המשפט העליון הורה בשבוע שעבר (רביעי) למשטרה להרוס את בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב בתוך שבועיים, ונעתר חלקית לבקשת המשטרה לדחות את ההריסה בעקבות המצב הביטחוני.

בהחלטה כתבו שופטי בית המשפט העליון: "אנו קובעים כי ההריסה תבוצע לא יאוחר מיום 17.11.2015", אך מבהירים למשטרה: "אנו יוצאים מההנחה שהגורמים המוסמכים לא ימתינו הפעם עם הביצוע לרגע האחרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר