בשורה לאבות

אושר בטרומית: אישתך ילדה? מגיעה לך חופשה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק עבודת נשים של חברת הכנסת תמר זנדברג וקבוצת חברי הכנסת המעניקה חופשה לגבר בזמן שרעייתו ילדה במזל טוב (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מליאת הכנסת אישרה הצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק עבודת נשים של חברת הכנסת תמר זנדברג וקבוצת חברי הכנסת המעניקה חופשה לגבר בזמן שרעייתו ילדה במזל טוב.

בהצעת החוק מוצע "להסדיר היעדרות עובד לצורך ליווי בת זוגו במהלך ההיריון והלידה, כך שיהיה רשאי להיעדר עד 3 ימים לצורך ליווי בת זוגו לטיפולים או בדיקות הקשורים להריונה וכן לצורך נוכחות בלידה של בת זוגו החל מתחילת הופעתם של צירי הלידה ועד 24 שעות מתום הלידה. נוכחות היעדרויות אלו כדין היעדרות מפאת מחלה".

"בנוסף, יהיה רשאי להיעדר עד שמונה ימים מיום הלידה של בת זוגו, כאשר דין ההיעדרות של שלושת הימים הראשונים כדין חופשה שנתית ושל חמשת הימים הנותרים כדין היעדרות מפאת מחלה".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "תקנות דמי מחלה (כללים בדבר היעדרות עובד עקב הריון ולידה של בת זוג), התשס"א–2000, צמצמו את האפשרויות שעומדות בפני האב באשר להיעדרות על חשבון ימי מחלה על מנת להתלוות לבת זוגו לבדיקות היריון. הצעה זו מציעה לתת את שיקול הדעת בידי האב בשאלה לאילו בדיקות להצטרף אליהן ובכך להפכו לחלק מתהליך ההיריון.

"מחקרים רבים עמדו על מעורבותם של אבות בטיפול בילדים ומצאו קשר ברור בין מעורבות בגידול ובחינוך הילד ללקיחת חופשת אבהות. ישראל אינה מזכה כיום גברים בחופשת אבהות, זאת למרות שישראל היא המדינה עם שיעור הילודה הגבוה ביותר בעולם המערבי, מה שהופך כל יום חופש ליקר ערך למשפחות. בכל העולם המערבי ישנה התקדמות לעבר מודל של הורות שוויונית והצעת חוק זו באה לעגן בחקיקה זמן משותף של זוג הורים בעת הולדת התינוק או התינוקת".

ח"כ זנדברג: "זה 2016, זו התשובה הכי טובה לאלה ששואלים למה צריך חופשת אבהות 8 ימים אחרי הלידה. כשאני נולדתי לא היה מקובל שהאבא יהיה יחד עם היולדת בזמן הלידה והיום לא יעלה על הדעת אחרת. באותה מידה לא יעלה על הדעת שהאבא לא יהיה שם לאחר הלידה".

39 תמכו אחד התנגד והחוק יועבר לוועדת העבודה והרווחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר