פרשת הצוללות

פרשת הצוללות: קצינים בכירים בצה"ל העידו במשטרה

קצינים בכירים בצה"ל שהיו מעורבים בעסקת רכישת הצוללות מתאגיד "טיסנקרופ" הגרמני, זומנו למתן עדות ביחידת להב 433 במסגרת הבדיקה המתנהלת בנושא (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: Moshe Shai/FLASH90)

פרשת הצוללות: קצינים בכירים בצה"ל זומנו על ידי היחידה הארצית של המשטרה (להב 433) על מנת לתת עדות בפרשת הצוללות הנבדקת על ידי היחידה בימים אלו בעקבות הוראת היועץ המשפטי לממשלה. הבדיקה נפתחה בעקבות הדיווח אודות מעורבות עורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעסקת רכישת הצוללות גרמניה, כך דווח הערב באתר ynet.

על פי הדיווח, במהלך בדיקת המשטרה עלה כי קצינים בכירים בצה"ל היו מעורבים במהלך הרכישה עוד משלבי המשא ומתן הראשונים מול חברת הספנות הגרמנית "טיסנקרופ". במהלך מתן העדות נשאלו הקצינים אודות מעורבותם של ראש הממשלה ועורך דינו דוד שמרון בהליכים.

כזכור, היועץ המשפטי של משרד הביטחון, עורך הדין אחז בן ארי, מסר בשבוע שעבר עדות בפני חוקרי היחידה הכלכלית של המשטרה בנוגע לפרשת רכש הצוללות מגרמניה. בן ארי כתב מייל ביולי 2014 למנכ"ל משרד הביטחון דאז דן הראל, בו סיפר לו על שיחת טלפון שיזם עו"ד דוד שמרון, פרקליטו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומי שייצג את המספנה הגרמנית.

בדיווח בערוץ 10 נטען כי במייל ששיגר בן ארי נכתב "חוץ מזה שקיבלתי פניית ראש מל"ל אליך, התקשר אליי עו"ד דוד שמרון המייצג את קונסורציום טיסנקרופ, וביקש לדעת אם אנחנו עוצרים את הליכי המכרז על מנת לשאת ולתת עם לקוחותיו, כפי שנתבקשנו על ידי ראש הממשלה".

בן ארי אמר בעדותו בחודש שעבר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הוזכר בשום שלב בשיחה. יצוין כי בשל לחץ שהופעל עליו, החליט לפני כשבוע וחצי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להורות על בדיקה משטרתית בפרשת הצוללות בעקבות מידע חדש שהתקבל בעניין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר