החלטה דרמטית

ועדת השחרורים: משה קצב ישתחרר מהכלא

לאחר ישיבות רבות בה דחתה ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר את בקשת הנשיא לשעבר להשתחרר מהכלא, היום היא החליטה על שחרורו. השחרור מעוכב בשבעה ימים (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
משה קצב. ארכיון (צילום: FLASH90)

הנשיא לשעבר משה קצב שהורשע בעבירות תקיפה חמורת ישוחרר מהכלא - כך קבעה לפני זמן קצר (ראשון) ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט שליד שירות בתי הסוהר.

כזכור, משה קצב נידון לשבע שנות מאסר, מהן ריצה עד כה חמש שנים.

פרקליטו עו"ד ציון אמיר סיפר כי עם היוודע דבר החלטת הוועדה, קצב פרץ בבכי. "הוא התפרץ בבכי, הוא לא יכל לשלוט ברגשותיו", סיפר.

ועדת השחרורים הודיעה כי "לאחר שחברי הועדה בחנו את כלל הטענות שנטענו בפניהם, את כל המסמכים שהוגשו בפניהם ושבו ועברו על הפרוטוקולים וההחלטות שניתנו בעניינו של האסיר, אנו מגיעים למסקנה כי בשלה השעה להורות על שחרורו של האסיר וכי תכנית רשות שיקום האסיר יש בכוחה לאיין את מסוכנותו ויש לראות בה משום המשך להליך הטיפולי הנוסף שעבר האסיר בכלא, וזאת לאחר שהתרשמו מכנות דבריו של האסיר בפניהם, ולאחר שעמד בציפיות שתלו בו חברי הוועדה בהחלטה השניה. חברי הוועדה מודים לשב"ס שיישם את מסקנות ההחלטה השנייה בדרך הטיפול שהעניק לאסיר על ידי העו"ס מטעמו".

התוכנית שיועדה לקצב כוללת, השתלבות על בסיס יומי בלימודים בבית מדרש בקרית מלאכי, השתלבות בקבוצה טיפולית תורנית בתדירות של אחת לשבוע, טיפול פסיכו סוציאלי פרטני בתדירות של אחת לשבוע. כמו כן חל על קצב איסור להתראיין באמצעי תקשורת, בין בעצמו ובין באמצעות מי מטעמו וכן לא יעסוק בכל תפקיד בו ימצא ביחסי מרות וכפיפות עם נשים.

"התרשמו חברי הועדה שהאסיר עבר כברת דרך משמעותית מאז הוועדה הראשונה, הרים את הכפפה, נטל את היד שהושטה לו על ידי גורמי הטיפול בכלא והשכיל לעשות בה שימוש. האסיר מבין היום את משמעו מעשיו ואת חלקו בהם מבין את תחושת הפגיעה של הנשים ומצר על הצער שגרם להן", קבעה הוועדה.

מי שעדיין עלולה לסכל את שחרורו המוקדם של משה קצב, היא הפרקליטות שאוחזת בסירובה לאשר את שחרורו ועשויה לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה האחרונה.

ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט נענתה לבקשת המדינה לעכב את ביצוע ההחלטה לשחרורו של קצב - בשעה ימים, וזאת לצורך שקילת עמדתה האם לערער על ההחלטה לשחררו.

היום, לקראת הדיון, נאספו קרובי משפחתו של קצב בביתו בקריית מלאכי. "כולנו מתפללים, מקווים ומצפים בעזרת השם לבשורות טובות", אמר ליאור קצב, אחיו של הנשיא לשעבר, טרם פורסמה ההחלטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר