מחפשים פתרון

טלטלה בהסדר: האם הרב מלמד יתפטר מתפקידו?

מקורבים לראש ישיבת הר ברכה, הרב אליעזר מלמד, טוענים כי הוא שוקל לפרוש מתפקידו, במידה וזה מה שיביא להשבת הישיבה ותלמידיה למסלול ה'הסדר'. שר הבטחון, אהוד ברק ידחה ככל הנראה בשלב הזה את את ההצעה, שהועלתה גם ביוזמת הרב דרוקמן (חדשות)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
הרב מלמד ומקורבים. יפרוש? (פלאש 90)

מקורבים לראש ישיבת הר ברכה, הרב אליעזר מלמד, טוענים כי הוא שוקל לפרוש מתפקידו, במידה וזה מה שיביא להשבת הישיבה ותלמידיה למסלול ה'הסדר', כבימים כתיקונם.

בגלי צה"ל דווח הבוקר כי ראש הישיבה נוטה ליישם את הרעיון, אך מתנה זאת בחופש ביטוי מוחלט בכל נושא, גם באשר לסרבנות ונושאים רגישים אחרים.

באתר ynet דווח כי לטענת המקורבים, ראש איגוד ישיבות ההסדר הרב חיים דרוקמן הפציר בעבר ברב מלמד שלא לנהוג כן משום ש"לא ייתכן שרב יצטרך להתפטר כדי שיכול לדבר בחופשיות". כעת, משיצאה ישיבת "הר ברכה" ממסלול ההסדר, הציע זאת הרב דרוקמן לשר הבטחון ברק אך הוא התנגד להצעה.

אתמול משכו תלמידי הישיבה את עתירתם לאחר שהבינו כי המהלך הזה לא ישיב את "הר ברכה" למסלול ה'הסדר'. בחודש שעבר, בעקבות העתירה התייחס שר הבטחון אהוד ברק בבוטות לדבריו של ראש-הישיבה, הרב אליעזר מלמד, שחוללה סערה והביאה להוצאת ישיבתו ממערך ההסדר.

"רב ישיבה אינו יכול לפגוע בצה"ל, ללעוג למפקדיו, לתמוך בסרוב פקודות, לסרב ולהתנצל ועדיין להינות מהפרבליגיה ומההטבות שמעניקים צה"ל ומשרד הבטחון", הסביר ברק.

התלמידים, כזכור, טענו באמצעות עורך הדין גלעד קורינאלרי כי נענשו על "המתיחות האישית שנוצרה בין שר הבטחון לרב אליעזר מלמד", וכי זו "ענישה קולקטיבית".

אך ברק בשלו: "התנהגות הרב חצתה את את גבולות הממלכתיות", נאמר בתגובת שר הבטחון. עוד נאמר כי התלמידים יכולים להתגייס כרגיל, או להחליף ישיבת הסדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר