פרשת המסרונים

השופטת המסמסת הורשעה בהתנהגות שאינה הולמת

השופטת רונית פוזננסקי כץ הורשעה הערב במסגרת הסדר בעבירה של התנהגות שאינה הולמת בעקבות חילופי ההודעות עם נציג "הרשות לניירות ערך" בתיק 4,000 (חדשות, משפט)

השופטת פוזננסקי כץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרשת המסרונים: שופטת בית המשפט השלום בתל אביב רונית פוזננסקי כץ הורשעה הערב (ראשון) במסגרת הסדר בעבירה של התנהגות שאינה הולמת, זאת בעקבות תחלופת המסרונים הבעייתית בינה ובין נציג הרשות לניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט שהעלתה חשש לתיאום ביניהם.

הדיון בעניינה של פוזננסקי כץ נערך בבית הדין המשמעתי, בהרכב שבראשו עמד נשיא בית המשפט העליון בדימוס השופט אשר גרוניס, וכלל את שופט העליון ניל הנדל וסגנית נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת אסתר הלמן.

בית הדין הרשיע את השופטת על פי הודאתה, בעבירת משמעת של התנהגות באופן שאינו הולם את מעמדו של שופט בישראל, עבירת משמעת לפי סעיף 18 (א) (2) לחוק בתי המשפט ובהפרה של כללי האתיקה לשופטים לחוק בתי המשפט יחד עם כללים לכללי האתיקה לשופטים.

על פי הודאת השופטת, היא ועורך הדין שחם-שביט ניהלו התכתבויות לגבי ההליך המשפטי בתיק 4,000, שלא היה ראוי לקיימן. במסגרת ההסדר שהושג עם השופטת, תוקנה הקובלנה המקורית שהוגשה נגדה לבית הדין על ידי שרת המשפטים, אולם לא מופיעה בו התייחסות לעונש מוסכם וגזר הדין בעניינה יימסר במועד אחר.

כזכור, הפרשה נחשפה לראשונה בערוץ עשר. במסגרת חילופי המסרונים בין השופטת ונציג הרשות לניירות ערך, עו"ד שחם-שביט, הוא כתב לה: "לפחות הבשורות הנחמדות שאור ועמיקם ישוחרר מחר בתנאים". ובהודעה נוספת כתב: "תראי מופתעת". השופטת השיבה לו: "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר