"חרפה"

בלב תל אביב: דגלי פלסטין במחאה על חוק הלאום

אלפים מפגינים הערב בתל אביב נגד חוק הלאום שאושר בכנסת • דגלי פלסטין הונפו במחאה • "הנפת דגלים פלסטיניים היא חרפה. בין אם חוק הלאום נכון או לא" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
דגלי פלסטין בת"א (צילום: תומר נויברג / Flash90)

אלפי יהודים וערבים מפגינים הערב (מוצאי שבת) במוזיאון תל אביב נגד חוק הלאום שאושר בחודש שעבר במליאת הכנסת. מארגני המחאה אסרו על הנפת דגלים, אך הדבר לא מנע מהמפגינים להניף את דגל ופלסטין לצד דגל ישראל.

ח"כ אחמד טיבי אמר כי: "ההפגנה הערב היא זעקה אחת מיני רבות. הרשימה המשותפת גם תקיים סיורים ומפגשים באירופה ובאו"ם ומשימתנו נגד חוק הלאום ומדיניות ממשלת ישראל תהיה קלה יותר עם מסמך שנציג אותו בכל מקום בעולם"?

ראש עיריית טייבה, עו"ד שועאע מנצור מסארוה, אמר בעצרת המחאה: "אנחנו נאספים כאן כדי למחות נגד החוק הגזעני, שאומר שבמדינה הזאת יש שני סוגים של בני אנוש. לא בכדי נמצאים כאן בשורה אחת כל בני המיעוטים: מוסלמים, דרוזים, נוצרים וצ'רקסים, כדי להגיד - אנחנו לא מקבלים את האפליה. החוק הזה הוא מאוד מאוד מסוכן. עצם היותו חוק יסוד, ממנו ייגזרו המון חוקים".

השר זאב אלקין הגיב להנפת דגלי פלסטין בת"א ואמר: "‏כפי שאמרתי השבוע בכנסת: כשאחמד טיבי וחנין זועבי מתנגדים לחוק הלאום יחד עם המפגינים האלה עם דגלי פלסטין וקריאות 'ברוח ובדם..' אני מבין למה הם עושים את זה. הם באמת מתנגדים בכל כוחם לציונות ולעובדה שישראל היא מדינתו של העם היהודי וכך הוקמה על ידי האו"ם. אבל יאיר לפיד וציפי לבני?! למה הם מתנגדים?".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן אמר: "‏השמאל הישראלי בהפגנה הערב בכיכר רבין מוכיח רק דבר אחד - הכל כשר בניסיון להפיל את הממשלה - גם לשלב ידיים עם הלאומנות הערבית הרדיקלית שמניפה את דגלי פלסטין, קוראת לחיילי צה"ל רוצחים ולמדינת ישראל מדינת אפרטהייד".

ח"כ רוברט טיבייב (המחנ"צ): "הנפת דגלים פלסטיניים הערב בכיכר רבין היא חרפה. בין אם חוק הלאום נכון או לא, אין כל הצדקה לעבירה על החוק והנפת דגלים פלסטיניים בכיכר רבין. הרשימה המשותפת מחזקת את הימין הקיצוני ומזיקה למדינת ישראל. בושה שחברי כנסת בכנסת ישראל משתפים פעולה עם עבירה על החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר