גפני, תקרא

יועץ שטייניץ נגד החרדים: "עשרה ילדים זה הרסני"

תכירו את משנתו של יועצו החדש של שר האוצר, יובל שטייניץ: "במדינת ישראל ישנה תופעה שלא קיימת באף מדינה מפותחת בעולם: לשכבות אוכלוסייה ישנן שבעה, שמונה ואף עשרה ילדים. עד שהבעיה הזו לא תיפתר, לא נמגר את העוני". ומה יאמרו על זה המפלגות החרדיות? (בארץ)

אדריאן פילוט | כיכר השבת |
שטייניץ וגפני ברגעים של קורת רוח (פלאש 90)

"הבנקאים הישראלים מתגאים בכך שהם שרדו את המשבר, אבל זאת לא חוכמה גדולה: אם הבנקים בארה''ב היו גובים כל כך הרבה עמלות כמו הישראלים - גם הם היו שורדים", אומר ד"ר אבי שמחון, היועץ הכלכלי החדש של שר האוצר יובל שטייניץ בראיון מיוחד ל"גלובס".

- אתה סוציאליסט?

"אני לא אוהב את התגיות האלו. למשל, אני חולק כמעט על כל דבר ששלי יחימוביץ' חושבת. אני חושב שהפרטה ותחרות הם דברים מצוינים. כאשר אנו שואלים את עצמנו בשביל מה צריכים צמיחה, אז התשובה שלי ואני מניח שגם של שר אוצר ושל ראש הממשלה, היא - בשביל שלאזרחי ישראל יהיה טוב יותר. בסופו של הדבר זאת המטרה של כולנו: לשפר את הרווחה של מי שחי בכלכלה הזו. בלשונו הציורית של בגין ז''ל: להיטיב עם העם. הוויכוח בין ה'חברתיים' לבין השמרנים אינו על מטרה אלא על האמצעים".

- לעוני הישראלי יש מאפיינים מיוחדים?

"חלק גדול מהעוני בישראל הוא תולדה של התנהגויות מסוימות. במדינת ישראל ישנה תופעה שלא קיימת באף מדינה מפותחת בעולם: לשכבות אוכלוסייה שלמות ישנן שבעה, שמונה ואף עשרה ילדים. זה דבר שהוא הרסני לחברה כי הסיכוי שהילדים הללו יגמרו בית ספר וירכשו מיומנויות הוא נמוך.

"אנחנו חייבים לשאול את עצמנו כחברה, מה עלינו לעשות לטובת האנשים הללו, שמזיקים לעצמם וילדיהם. עד שהבעיה הזו לא תיפתר, לא נוכל למגר לא את העוני ולא את האי-שוויון, כי הכנסה שמתחלקת בעשרה, ברור שאינה מספיקה. כך אנו מגדלים דורות של עוני. זו בעיה אקוטית והיא ייחודית לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר