צפו בתיעוד

עומס העבודה בבתי החולים בגלל הנגיף: לראשונה מקום המדינה, צה"ל מטפל באזרחים

לראשונה בתולדות ישראל, צוותים רפואיים של צה"ל יטפלו באזרחים. בשל עומס העבודה במחלקות הקורונה, נכנס חיל הרפואה לעבודה שוטפת בבית החולים רמב"ם • תיעוד (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילומים: דובר צה"ל / אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

בטקס שנערך בבית החולים רמב"ם בחיפה, נפתחו היום (ראשון) מחלקות קורונה בפיקוד צה"ל, כחלק ממבצע 'שבט אחים', בשל העומס הרב שישנו על הצוות הקיים העסוק במחלקות הקורונה האחרות.

זהו צעד היסטורי, שכמותו לא אירע מקום המדינה: חיל הרפואה של צה"ל יטפל באזרחים מן השורה, ולא במהלך מלחמה בה ישנם נפגעים בעורף.

מחלקות הקורונה החדשות יופעלו על ידי כ-100 אנשי צוות רפואי צבאי, הכוללים רופאים ורופאות, אחים ואחיות, חובשים, חובשות וסגל רפואי נוסף מתוך מערך הרפואה הצבאי הסדיר של חיל הרפואה.

במהלך השבוע החולף, עברו אנשי הצוות הרפואי הצבאי הכשרה מקצועית ומקיפה על ידי סגל הקריה הרפואית ברמב"ם, שהותאמה להנחיות משרד הבריאות. ההכשרה כללה תכנים עיוניים ומעשיים, שהכינו את הצוותים לטיפול מקצועי ואנושי בחולי הקורונה העתידים להגיע למחלקות.

במעמד חניכת מחלקות הקורונה הצבאיות נשאו דברים, בין היתר שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין. גנץ עקץ את ראש הממשלה נתניהו ואמר: "אנחנו פועלים כדי להשלים פער של עשור של הזנחה. אי אפשר לטאטא את זה מתחת לשטיח, זה מונח שם; עשור של הזנחה שפגש מגפה".

"רוב אזרחי ישראל מצפים מאיתנו, המנהיגים, שננהג בדוגמה אישית ושנוביל אותם במשבר הקשה הזה. בימים הקרובים נביא צעדים שיאפשרו את הנעת המשק. אני מתכוון לעמוד על כך, שבכפוף להמשך מגמת ירידה בתחלואה, נפעל לפתיחה מבוקרת, מדורגת, מנוהלת ומפוקחת של העסקים שאינם מקבלים קהל. ניכנס בצעדים מדודים ומבוקרים לשגרת קורונה", הוסיף יו"ר 'כחול לבן' בתקיפות.

השר אדלשטיין מתח ביקורת על עמדתו של שר האוצר ישראל כץ בענין פתיחת המשק, ואמר: "כולם רואים את הנתונים של ירידה מסוימת בתחלואה. אבל מי שיוצא בקריאות לפתוח באופן מיידי את הכל, הורס את הכלכלה ואת החיים של בני האדם, של מי שסבל מספיק. אי אפשר לפתוח - ותוך כמה שבועות להביא לסגירה נוספת".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר