צפו

מרהיב: נחש מים משובץ תועד צד דג זהב

נחש מים משובץ תועד על ידי פקח רשות הטבע והגנים בבריכות הזורע בעמק כשהוא צד דג זהב • מדובר בנחש ממשפחת הזעמניים והוא היחידי מבין 1500 המינים של נחשי המים החי בישראל (מעניין)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: שי קבסה רשות הטבע והגנים)

נחש מים משובץ תועד על ידי פקח רשות הטבע והגנים, שי קבסה, בבריכות הזורע בעמק כשהוא צד דג זהב. ברשות הסבירו כי מדובר בנחש ממשפחת הזעמניים והוא היחידי מבין 1500 המינים של נחשי המים החי בישראל. הוא חי בעיקר במים, שוחה מצויין בצורה מפותלת ופעיל בעיקר במהלך היום.

גודלו קטן עד בינוני, אורכו המקסימלי הוא עד- 2 מטר. צבעיו הם בספקטרום שבין חום לירקרק חאקי עד אפרפר. סימן ההיכר שלו הן נקודות שחורות המשובצות.

ברשות הטבע והגנים הסבירו כי מבנה הגוף שלו מותאם לשהייה במים ולכן עיניו אינן מישירות מבט קדימה אלא למעלה וכך גם הנחיריים כדי שיבלטו מעט מעל המים כשגופו מתפתל מתחת למים והקשקשים שלו קרניים.

הדג המשובץ אוכל בעיקר דגה או חלקי דגים, דו חיים כמו צפרדעים, ראשנים וציפורים שמתו בהיותם בים או באגם. בישראל הוא נמצא במקורות מים מתוקים בצפון הארץ ובמרכזה, בביצות וליד ברזים דולפים. בעולם אפשר לראות אותו ביבשות אירופה ובאסיה.

עוד הסבירו ברשות כי הדג אינו מכיש ואינו נושך גם כשהוא נתפס בידי בני אדם. במצבים הללו כשהוא מרגיש מאוים הוא מתגונן באמצעות הפרשת נוזל בעל ריח חריף מאד של דגים מתים או חומר לבן הנראה כמו צואה שמרתיע את הגורמים שסביבו. בנוסף לכך, כדי שלא יטרפו אותו הוא שוכב במסווה שהוא מת. רק אם הוא מרגיש שהגורם הוא ידידותי ואין לו כוונה להרע לו, הוא מפסיק להפריש נוזל זה.

בחודשי הקיץ, מטילה הנקבה 25-20 ביצים מתחת לאבנים או במקום לח. אורכו של כל נחש בעת בקיעתו מהביצה הוא כ – 20 ס"מ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר