לראשונה מ'שומר החומות'

צבע אדום בעוטף עזה; רקטה אחת יורטה בידי כיפת ברזל

צבע אדום הוכרז בישובי עוטף עזה. על פי דיווח צה"ל זוהתה שיגור רקטה אחת אל עבר ישראל, שיורטה בידי מערכת כיפת ברזל. לא דווח על נפגעים • הג'יהאד נטל אחריות (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: Atia Mohammed/Flash90)

בדרך להסלמה? שיגור ראשון מאז מבצע 'שומר החומות' לפני דקות ספורות (שני) הופעלה התראת צבע אדום בעוטף עזה ובשדרות. על פי דיווח צה"ל זוהה שיגור של טיל אחד אל עבר ישראל שיורט בידי מערכת כיפת ברזל.

מדוברות צה"ל נמסר "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית".

על פי דיווחים ערביים, הג'יהאד האסלאמי נטל אחריות על שיגור הרקטה לעוטף עזה ואמר: "זוהי תגובתנו על פשעי הכיבוש בג'נין, ואנו מזהירים אותו שתקיפה בעזה תיענה בחריפות".

מדוברות מד"א נמסר: בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בגזרת עוטף עזה, נכון לשעה זו, במגן דוד אדום לא התקבלו דיווחים על נפגעים". מדוברות היישוב שער הנגב נמסר: ""לאחר בדיקה- לא אותרו נפילות בשטחי מועצה אזורית שער הנגב. אין נזק לרכוש או נפגעים בגוף".

בשומר החומות: רקטה נפלה סמוך למיון בית החולים • צפו (צילום: בית החולים ברזילי)

מוקדם יותר היום פרסם ארגון הג'יאהד האיסלאמי הודעה לפיה הוא מטיל את האחריות על הרג ארבעת הפלסטינים בלילה הקודם בג'נין על ישראל, תוך שהוא מכריז כי "דמם לא נשפך לשווא". הערכות הן כי הארגון רצה להשיב נקמה אך אין רצון ברצועה להסלים את המצב.

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב אמר בתגובה: "זהו הירי הראשון מאז מבצע "שומר החומות" שהסתיים לפני כחודשיים. עד כה המבצע הוכיח את עצמו ואני מקווה ומצפה ממדינת ישראל שתדע גם היום לשמר את ההרתעה שהתבססה בסיום המבצע. כל ירי, גם אם הוא מיורט, משבש את השגרה, על אחת כמה וכמה בשעות שהילדים במסגרות הקיץ ולא עם ההורים בבתים".

"לשמחתנו ולצערנו, הצוותים החינוכיים בישובי המועצה מנוסים בהתמודדות חינוכית מסוג זה ובשעות אלו הם מסייעים לילדים לחזור לשגרת היום בצורה מיטבית ובריאה. אני מצפה ממשלת ישראל לעשות כל שניתן כדי להבטיח את השקט באזורנו."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר