הפגיעה בחרדים נמשכת

זנדברג לא חוזרת בה: אמנע הפרדה מגדרית באתרי הטבע

השרה להגנת הסביבה לא מוכנה לקדם רחצה נפרדת, גם בדרך שלא תפגע בציבור הכללי ובמתווה מעוגן משפטית: "מתנגדת להלבנת ההפרדה המגדרית" (חדשות בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השרה להגנת הסביבה ממשיכה למנוע בילויים שיתאים לחברה החרדית, הכוללת רחצה נפרדת בין גברים לנשים. כזכור, עם הקמת הממשלה הודיעה זנדברג כי לא תאשר לרשות הטבע והגנים לאפשר הפרדה במעיינות בשטחים פתוחים, אפילו לא בחלק קטן משעות הפתיחה לציבור כולו, ושתסייע ללפחות חמישית מאזרחי ישראל שומרי המצוות.

בתשובה לשאילתא שהגיש ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה, שהוגשה עם הודעת זנדברג כבר לפני כחודשיים וחצי והגיעה רק עכשיו, הסבירה השרה להגנת הסביבה מדוע תתנגד לפתרון שקידמה רשות הטבע והגנים:

"הפרדה מגדרית במרחב הציבורי היא הדרה ומהווה פגיעה מהותית בשוויון. בית המשפט האמריקני קבע כבר בשנות ה-50 ש'נפרד זה לא שווה'. על רקע מציאות של הפרדה הולכת וגוברת בישראל בשנים האחרונות בתחבורה הציבורית, בהשכלה הגבוהה ובאירועים, אין מקום להרחיב עוד את ההפרדה במרחב הציבורי".

כדי להצדיק את הדרת שומרי התורה בכל מחיר, כתבה זנדברג: "אתרי הטבע הם מרחב ציבורי הפתוח לכלל הציבור. הנני מתנגדת לכל חקיקה בנושא ולהלבנת ההפרדה המגדרית במרחב הציבורי על ידי הגדרת שעות רחצה נפרדות לנשים ולגברים במקורות מים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר