שבר שתיקה ממושכת

בריאיון לכלי תקשורת באיראן: זה מה שסיפר הנשיא לשעבר קצב

לאחר יותר מעשר שנים, בהן הנשיא לשעבר קצב, שמר על שתיקה, הוא שבר אותה בריאיון לכלי תקשורת איראני • בריאיון סיפר על ילדותו באיראן, פוליטיקה ומה ערפאת חשב עליו (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
משה קצב, לפני כתשע שנים (צילום: פלאש 90)

נשיא המדינה לשעבר משה קצב, שבר בשבוע האחרון שתיקה של למעלה מעשר שנים והתראיין לכלי תקשורת המשתייך לאופוזיציה האיראנית.

הנשיא לשעבר, שמוצאו מיזד באיראן, סיפר לכלי התקשורת, כי הוא מקווה שיבוא יום והיחסים החמים שהיו בעבר בין שתי המדינות, יחזרו להיות חבריים וטובים.

"הייתי ילד בן 4 ביזד, ואמי, שהייתה רווקה, נתמכה בכל דרך על ידי בני ארצה המוסלמים, הזורואסטרים והבהאים, והרגשנו כי אנשי השכונה והעיר היו כמו המשפחה שלנו", סיפר קצב בריאיון.

לגבי הפוליטיקה העכשווית בישראל, הסביר קצב שיש לו הרבה מה להגיד, אך הוא גזר על עצמו התנתקות מהפוליטיקה הישראלית ולכן הוא לא יגיד את אשר על לבו.

"אני מתראיין אליכם, לאחר שנים רבות שלא התראיינתי לאף כלי תקשורת, וזאת בגלל שאני אני מכבד אתכם ומעריך אתכם. גם בישראל, התקשורת מחזרת אחריי כבר הרבה שנים, אך אני החלטתי להתנתק ולחיות את החיים המשפחתיים השקטים שלי".

לגבי התפוח אדמה הלוהט - הסוגיה האיראנית, אמר הנשיא לשעבר: "איראן מנסה לתעתע בעולם, מכיוון שברור לכל שהיא מנסה לפתח נשק אטומי למרות שאין לה צורך - כי אף אחד לא מאיים עליה והיא לא זקוקה להגנה הזו של הנשק האטומי. צריך להתמיד עם ההסכם שהיה עם אובמה - ולהרחיב אותו".

"בשל ההתעקשות של ההנהגה האיראנית לפתח נשק אטומי, הכלכלה שלה נהרסה, בגלל הסנקציות שהטילו על המדינה, ההנהגה האיראנית לא נוהגת ביושר כלפי העולם וגם כלפי אזרחיה"

במהלך השיחה חשף קצב, כי יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת, אמר לו שהוא סומך עליו והוא זה שיכול להביא שלום בין ישראל לפלסטינים, "הוא אשלח לי שליח שיאמר לי זאת בעת שהייתי נשיא המדינה", סיפר קצב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר