בהוראת השרה איילת שקד

המחבל סאלח חמורי שתכנן לרצוח את מרן הגר"ע יוסף - גורש מישראל

המחבל סלאח חמורי גורש הבוקר בשעה 06:00 לצרפת, בעקבות החלטת שרת הפנים, איילת שקד, לפני כשבועיים, לשלול את תושבותו בישראל, לאור פעילות הטרור בה היה מעורב (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
איילת שקד (צילום: דוברות)

המחבל סלאח חמורי גורש הבוקר (ראשון) בשעה 06:00 לצרפת, בעקבות החלטת שרת הפנים, איילת שקד, לפני כשבועיים, לשלול את תושבותו בישראל.

ההרחקה מישראל התבצעה על ידי נציגי מינהל אכיפה וזרים ברשות האוכלוסין וההגירה שילוו אותו עד לצרפת, שם ממתינים לו אישתו וילדיו.

בהודעה מטעמה של שקד נאמר כי "סלאח חמורי הוא אזרח צרפתי ותושב קבע בישראל, יליד 1985. הוא נולד בכפר עקב שבאזור ירושלים, ופועל מזה שנים רבות בשורות ארגון הטרור הפלסטיני "החזית העממית" (PFLP). במהלך חייו ארגן, הסית ותכנן לבצע פיגועים בעצמו ועבור הארגון כנגד אזרחים ודמויות בולטות בישראל.

"לאור מעורבותו המתמשכת בארגון הטרור, נעצר חמורי מספר פעמים במעצר מנהלי והגירוש היום הינו סופו של תהליך שבו על רקע מעורבותו של חמורי בפעילות טרור, נשללה תושבותו".

צלאח חסן סאלח חמורי, שמו המלא של המחבל, הוא בן 37, בעברו תושב מזרח ירושלים, פעיל החזית העממית. במשך שנים רבות, פעל חמורי במסגרת ארגון הטרור "החזית העממית" וביקש לפגוע בביטחון המדינה.

בין מעצריו ומאסריו ניתן למנות את מעצרו בשנת 2005 בגין חברותו בחוליית טרור של החזית העממית אשר תכננה להתנקש בחייו של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל. בגין פעילותו זו נדון חמורי למאסר בפועל של שבע שנים, אך שוחרר טרם ריצוי מלא של עונשו, בעסקת שליט.

לאחר שחרורו שב לפעול במסגרת החזית העממית, התברג בצמרת הארגון, והמשיך לפעול כנגד מדינת ישראל ולאור כך נעצר פעמים נוספות, לרבות מעצרים מנהליים - האחרון שבהם בין החודשים מרץ - דצמבר 2022.

שרת הפנים, איילת שקד אמרה כי "היום בשעה טובה מוצה הדין עם הטרוריסט סאלח חמורי והוא גורש מישראל. מדובר בתהליך ארוך וממושך וזה הישג אדיר שרגע לפני סיום תפקידי הצלחתי להביא לגירושו, בכלים שעמדו לרשותי, ולקדם את המאבק בטרור. אני מקווה שהממשלה הנכנסת תמשיך בקו הזה ותגרש מחבלים מישראל".

יו"ר ש"ס ושר הפנים המיועד אריה דרעי, אמר בתגובה: "אני מברך על מיצוי הליך גירוש המחבל סאלח חמורי עליו הכרזתי כשר הפנים בספטמבר 2020. המחבל הנ"ל היה חבר בארגון הטרור החזית העממית, היה מעורב הפעילות הסתה וטרור ואף תכנן לרצוח את מרן רבי עובדיה יוסף זצ"ל. כשר הפנים קיבלתי את ההחלטה לבטל את תושבות הקבע שלו בישראל ובכך לגרשו מהארץ.

"גירושו בפועל הבוקר הוא סיומו של הליך משפטי ארוך אך צודק, ומצטרף לשורת החלטות שקיבלתי לשלילת אזרחות ותושבות קבע ממחבלים וסייעני טרור. זהו מסר הרתעתי הכרחי לכל מי ששוקל להצטרף לארגון טרור וחותר תחת קיום המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר