נס חנוכה

תינוק בן שנה בלע ארבעה מגנטים; כך חייו ניצלו

לירן יעקב אברהם, תינוק בן שנה תושב גן יבנה, סבל מהקאות ואי שקט; בביה"ח 'אסותא' אשדוד זיהו כי בלע ארבעה מגנטים, ומיהרו להוציאם בניתוח חירום (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
לירן, הוריו וד"ר חנה טאף אוליבסטון (צילום: דוברות בית החולים הציבורי אסותא אשדוד)

ביום שישי לפנות בוקר, לירן יעקב אברהם, תינוק בן שנה תושב גן יבנה, הגיע אל בית החולים 'אסותא' באשדוד, בעקבות תלונות על הקאות ואי שקט.

עם קבלתו ולאחר סדרה של בדיקות החליטו רופאי חדר מיון ילדים לשלוח את לירן לצילום רנטגן. הצילום הראה 4 גופים זרים - שזוהו כמגנטים מחלקי משחק של אחיו.

הצילום שהראה את המגנטים (צילום: דוברות בית החולים הציבורי אסותא אשדוד)

בשל הסיכונים והנזק האפשרי למערכת העיכול, הוחלט על הוצאה דחופה של המגנטים. הניתוח נעשה בהובלתה של ד"ר חנה טאף אוליבסטון - באמצעות גסטרוסקופיה מתקדמת וכך גם נמנע הצורך בחתך ניתוחי בגופו של התינוק.

בבית החולים מציינים כי בימים האחרונים הם רואים עלייה במקרים של תינוקות ופעוטות שנזקקים לטיפול רפואי לאחר בליעת עצמים זרים.

המגנטים שהוצאו (צילום: דוברות בית החולים הציבורי אסותא אשדוד)
לירן, הוריו וד"ר חנה טאף אוליבסטון (צילום: דוברות בית החולים הציבורי אסותא אשדוד)

לינדה יעקב אברהם אמו של התינוק, סיפרה: "ביום שישי ראינו שלירן נמצא באי שקט ולאחר שהחל לסבול גם מהקאות פנינו לביה"ח. לשמחתנו, תוך פרק זמן קצר זיהו הרופאים את מקור הבעיה ונשלחנו לחדר הניתוח. כעת מצבו של לירן מוגדר טוב.

"חשוב לי לפנות לכל ההורים: הרחיקו כל עצם זר קטן מילדיכם. חג החנוכה והמתנות הרבות המאפיינות אותו, עלולים לסכן את ילדנו - גלו משנה זהירות".

ד"ר חנה טאף אוליבסטון (צילום: דוברות בית החולים הציבורי אסותא אשדוד)

ד"ר חנה טאף אוליבסטון, מנהלת היחידה לגסטרואנטרולוגיה ילדים, אמרה כי "לצערי, בימים האחרונים יש עליה משמעותית של פניות בשל בליעה של חלקי משחק וצעצועים. כולל בליעת סוללות מצעצועים מאירים וסביבונים מנגנים שנפוצים בחג החנוכה. חשוב שהורים יקפידו להרחיק חפצים קטנים, ובמיוחד חפצים חדים או סוללות ומגנטים מהשג ידם של פעוטות וילדים קטנים. זו עלולה להיות סכנת נפשות עבורם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר