במסגרת הסדר טיעון

תיק הצוללות: קנס ו-7 חודשי עבודות שירות לשר לשעבר

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את הסדר הטיען בתיק הצוללות עם השר לשעבר מודי זנדברג, שכיהן בעבר כיו"ר קרן היסוד (חדשות בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
זנדברג בבית המשפט היום (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)

מוקדם יותר היום בצהריים (חמישי) החליט בית המשפט המחוזי בתל אביב לקבל את עסקת הטיעון עם יו"ר קרן היסוד לשעבר מודי זנדברג. במסגרת גזר הדין החליט בית המשפט להטיל עליו שבעה חודשי עבודות שירות וקנס על סך 50 אלף שקלים.

בגזר הדין נכתב כי "מידת הפגיעה של הנאשם בערכים של אמון הציבור, טוהר המידות ואינטרס הציבור, היא במקרה זה ברף הבינוני. הנאשם, כיו"ר קרן היסוד, היה צריך לנצל את תפקידו לקידום ענייניה של קרן היסוד בלבד, אבל הוא העמיד את עצמו בניגוד עניינים בינו, כעובד ציבור, לבין איש העסקים מיקי גנור, תוך שהוא מקבל מגנור כספים ומודע לאינטרסים הכלכליים המשמעותיים של גנור לקידום עסקאות כלי השיט".

בנימוק לקבלת עסקת הטיעון כתבה השופטת טלי חיימוביץ' כי "בשים לב להודייתו המהירה של הנאשם באשמה, ללא ניהול משפט, וקבלת אחריות שבאה לידי ביטוי בהתפטרות מכהונתו, העונש סביר".

לפני כחודשיים הורשע זנדברג בעבירות של הפרת אמונים בשל קידום ענייני עד המדינה מיקי גנור בפרשת הצוללות. בנוסף, הודה בקבלת 100 אלף שקלים.

במסגרת הסדר הטיעון הוסר מכתב האישום החשד בגין עבירות ברף הגבוה יותר- שוחד, מרמה והלבנת הון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר