אל תשליכני לעת זקנה

משרד הרווחה ו'קדם' יארחו אזרחים ותיקים בודדים בחגים

אזרחים ותיקים שיהיו מעוניינים בכך, יוכלו לשהות בחינם בבתי האבות ובבתי הדיור המוגן לתקופה של עד 10 ימים במהלך החגים. האירוח כולל השתתפות בארוחות חג בבתי הדיור המוגן • שר הרווחה הרב מרגי: "נדאג שאף אזרח ותיק במדינת ישראל לא יישאר לבדו" (רווחה, חגים)

(צילום: שאטרסטוק)

תחושת הבדידות היא תמיד קשה ובתקופת החגים אף יותר. על מנת להתמודד עם תחושה זו בקרב אזרחים ותיקים בתקופת החגים הקרבה ובאה, משרד הרווחה והביטחון החברתי ממשיך גם השנה את המיזם לאירוח אזרחים ותיקים בודדים בבתי אבות ובדיור מוגן בכל רחבי הארץ בשיתוף עם ארגון "קדם – האיגוד לקידום קהילות דיור למבוגרים בישראל".

הארגון שהוקם לפני כ-40 שנה, מייצג אל מול מוסדות השלטון מעל 200 בתי אבות, דיורים מוגנים ומוסדות סיעוד, ועוסק בין השאר גם בפיתוח מקצועי של הענף בארץ, יצירת שותפויות ועוד תוך שיפור איכות החיים של המבוגרים בישראל.

מאז החל המיזם לפני 4 שנים, נענו להזמנה מאות אזרחים ותיקים ושהו בחגים בבתי האבות ובבתי הדיור המוגן בחגי תשרי ובחג הפסח. אזרחים ותיקים שיהיו מעוניינים בכך יוכלו לשהות בבתי האבות לתקופה של עד 10 ימים במהלך החגים, והאירוח כולל הסעה הלוך ושוב.

"חגי תשרי הם המועדים החשובים ביותר לעם ישראל, ואנו במשרד הרווחה דואגים שכל אזרח ותיק במדינת ישראל יוכל לחגוג את תקופת החגים סביב שולחן החג המסורתי יחד, ולא יישאר לבדו", אומר שר הרווחה והביטחון החברתי הרב יעקב מרגי.

מטרת המיזם הינה לאפשר לאזרחים הוותיקים לחגוג את חגי תשרי כהלכתם בחברת הדיירים כשהם נהנים מארוחת חג מסורתית ופעילויות חברה, וכל זה ללא עלות במימון מלא של משרד הרווחה והביטחון החברתי בבתי האבות ובמימון בתי הדיור המוגן של ארוחות החג בהם.

אזרחים ותיקים המעוניינים להגיע אל בתי האבות ובתי הדיור המוגן בזמן חגי תשרי, יכולים ליצור קשר עם מוקד 118 של משרד הרווחה והביטחון החברתי ולקבל מידע וסיוע בהרשמה או לחילופין, לפנות למחלקות לשירותים חברתיים ברשות המקומית במקום מגוריהם אליה הם משויכים. מבצע האירוח יימשך לכל אורך תקופת החגים והאזרחים הוותיקים יכולים להתארח בבתי האבות במשך עשרה ימים מלאים או בחלק מהזמן, לבחירתם.

ינון אהרוני, מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי: "אני קורא לכל אזרח ותיק שמעוניין להתארח, לפנות אלינו למוקד 118 או ישירות למחלקה לשירותים חברתיים במקום מגוריו ולהירשם. אם ידוע לכם על מישהו שעלול להימצא לבדו בחג, פנו אלינו ואנו נדאג ליצור עמו קשר. אין סיבה שאפילו קשיש אחד יהיה בגפו בתקופת החגים".

יריב מן, סמנכ"ל משרד הרווחה וראש מינהל אזרחים ותיקים: "היוזמה של מפעילי הדיור המוגן בישראל תסייע בהפגת בדידות של אזרחים ותיקים שיסבו לשולחן החג בבתי הדיור המוגן. מהלך זה משקף את המחויבות החברתית של בתי הדיור המוגן לקהילה ולכלל האזרחים הוותיקים. אנו מודים להם על היוזמה והלב הפתוח".

נחי כץ, מנכ"ל קדם: "אנו רואים חשיבות עליונה בהענקת איכות חיים למבוגרים בישראל, גם בבתי האבות וגם בדיורים המוגנים להם אנו קוראים 'קהילות דיור למבוגרים'. חלק חשוב מכך הוא אספקת חברה ופעילויות פנאי המהווים עוגן משמעותי באיכות חיי הדיירים. אנו שמחים לקחת חלק במסורת הזו ומודים למשרד הרווחה על השותפות"

לפרטים ולהרשמה ניתן לפנות ישירות למחלקה לשירותים חברתיים במקום המגורים או ליצור קשר עם מוקד משרד הרווחה והביטחון החברתי במספר 118.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר