נקמת מד"א

התגובה לנישול מקבר רחל: יושעו מתנדבי ´איחוד הצלה´

"איחוד הצלה" הצליח למנוע אמש מארגון מד"א, לראשונה, אבטחת אירוע ציבורי - וכעת מגיעה התגובה החריפה של הארגון. בצעד חסר-תקדים הוציאה הנהלת מד"א הודעה חריגה: "החל מרגע זה חל איסור חמור לפעול בכל פעילות עם אמצעי זיהוי שאינם של מד"א". המשמעות: כונני ´איחוד הצלה´ - בחוץ. חשיפה (בארץ)

בני סגל, כיכר השבת | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

"איחוד הצלה" הצליח למנוע אמש (שני) ממד"א, לראשונה, אבטחת אירוע ציבורי - כעת מגיעה התגובה החריפה של הארגון.

בצעד חסר-תקדים במאבק בין ארגון "מגן דוד-אדום" לארגון החרדי, הוציאה הנהלת סניף מד"א בירושלים בדקות האחרונות, הודעה חריגה שעשויה להצית מחדש את היריבות בין המתנדבים החרדים המאוגדים ב´איחוד הצלה´, לבין אנשי המנהלה של מד"א.

וזו לשון ההודעה ששוגרה בדקות אלו: "כוננים יקרים, צהריים טובים. בעקבות תלונות שהתקבלו, החל מרגע זה חל איסור חמור וחד משמעי לפעול בכל פעילות עם אמצעי זיהוי (אפוד וכו´) שאינם של מד"א.

"כמו"כ חל איסור חמור וחד משמעי לדווח במערכת מירס שאינה של מד"א, או בכל אמצעי תקשורת אחר. כונן שיעבור על אחד מהנ"ל ישועה מיידית מגדוד הכוננים. המשך יום טוב, אבי חובב".

המשמעות הברורה היא: כונני ´איחוד הצלה´ שיגיעו לאירועים בהם נדרשת הגשת עזרה ראשונה כשהם לובשים אפוד זיהוי של הארגון החרדי, או אפילו רק יחזיקו במכשיר מירס של זק"א או איחוד הצלה, יאבדו את מעמדם ככונני מד"א, ולא יוכלו להגיש עזרה ראשונה, או לצאת לאירועים בהם הם דרושים לעזרה.

זאת, משום שהחוק מאפשר רק לכוננים הרשומים במד"א לפעול כמוסמכים באירועים.

מתברר שהזעם במד"א הוא גדול. ההערכות הן כי הארגון הפסיד סכום לא-מבוטל, כתוצאה מאי-קבלת פרויקט האבטחה בקבר רחל.

לכן, כעת, יוצאים במלחמה חסרת-תקדים, שעל-פי הנראה אין ממנה דרך חזרה.

החשש הגדול הוא מפני פגיעה בחיי אדם, זאת במידה ומד"א אכן יפסיק לשגר הודעות בביפר ויוציא הודעות אך ורק לנהגי אמבולנסים במערכת פנימית.

כזכור, כפי שנחשף אמש לראשונה ב"כיכר השבת", יוסי שווינגר, מנכ"ל המרכז, שכר את שירותי ´איחוד הצלה´ - לאירוע קבר רחל, לאחר שאלו הצליחו לקבל רישיון מאנשי הצבא והמשטרה, והתחייבו לעמוד בכל התקנים והדרישות של משרד הבריאות, לאבטחת אירוע בסדר גודל כזה. עד שלשום עוד ניסו במד"א, כן לספק אבטחה רפואית לאירוע, אולם ללא הצלחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר