שבת גיבוש ואחדות של מאות מתנדבי זק"א

זמן רב לא ישכחו מאות מתנדבי זק"א את השבת האחרונה פרשת 'ויקהל', שבת עילאית של גיבוש, אחדות ורוממות רוח שהם העבירו במלון כינר. מאות מתנדבי זק"א שהתקבצו יחד מכל רחבי הארץ, חזרו הביתה בתחושה של מילוי אנרגיות חדשות להמשך עבודת הקודש במשך ששת ימי המעשה, בהתעסקות עם הדברים הקשים והנוראים מכל (בכיכר)

ניצן ארליך | כיכר השבת |

זמן רב לא ישכחו מאות מתנדבי זק"א את השבת האחרונה פרשת 'ויקהל', שבת עילאית של גיבוש, אחדות ורוממות רוח שהם העבירו במלון כינר. מאות מתנדבי זק"א שהתקבצו יחד מכל רחבי הארץ, חזרו הביתה בתחושה של מילוי אנרגיות חדשות להמשך עבודת הקודש במשך ששת ימי המעשה, בהתעסקות עם הדברים הקשים והנוראים מכל.

מאות המתנדבים הפרוסים בכל רחבי הארץ מכירים אחד את השני כמעט בעיקר רק בשמות דרך מכשיר הקשר, כשבאלפי האירועים שארגון זק"א מטפל בהם במשך השנה, בחירום כבשגרה, הם מיטיבים לתפקד כמערך צבאי מאורגן ומתקתק להפליא גם בשעות לא שעות, מאומנים ומיומנים לצערנו, יודעים לגבות ולסייע אחד לשני, ברל'ה מב"ב את יוסי מאשדוד, את בנצי מירושלים, את חזקי מהצפון, את הלל מאילת, את ירוחם מרמת הגולן. אבל רק בשמות כחיילים אלמונים, לפעמים שמות המתנדבים עולים על דל שפתותיהם יותר מאשר שמות בני משפחתם.

גם מתנדבי זק"א הנחשפים למראות ומחזות קשים מנשוא ועומדים בהם בגבורה עילאית ובתעצומות נפש מפליאים, זקוקים לחיזוק נפשי ועידוד מוראלי בבחינת 'איש את רעהו יעזרו ולאחיו יאמר חזק'. כך שאך מתבקש וחשוב מאד היה הצורך בשבת גיבוש ואיחוד לבבות של מאות המתנדבים בבחינת 'הנה מה טוב ומה נעים שבת מתנדבים גם יחד'.

ביוזמת הנהלת הארגון ובמימונו של יו"ר חבר הנאמנים הבינלאומי של זק"א הנגיד ואיש החסד מר מיכאל מירילשווילי התקבצו יחד מאות רבות של מתנדבים עם בני משפחותיהם לשבת מיוחדת זו במלון כינר שעל חוף הכינרת. צוות מיוחד של מתנדבי זק"א בפיקודו של דובר הארגון מוטי בוקצ'ין עמל רבות כדי לדאוג לפרטים הקטנים כגדולים בהנעמת שהותם של המתנדבים במלון. את פירות העמל ראו וחשו המתנדבים כבר מרגע בואם, החל מקבלת הפנים המאירה בחדרים הערוכים להפליא בכל טוב ובמתנות ייחודיות ובחשיבה על הכל כולל על הזאטוט שבמשפחת זק"א.

הגאון הרב יעקב גאגושווילי רבה של העדה הגאורגית הפליא לרתק את ציבור המתנדבים הגדול, כשסיפר על סיפור 'הצלה' אישי שקרה שהוקפץ ראשון למקום, עבד עליו במשך כעשרים דקות רצופות ללא הפסק עד שלבו חזר לפעום, ו"הערב בזכותכם ארגון זק"א ומתנדביו היקרים, אני נמצא כאן אתכם, ומנצל את הזדמנות זו להודות לכם על שהצלתם את חיי", סיים הרב את דבריו המרגשים. בברכת המזון התכבד הגאון הרב משה אסמן שליט"א רבה של אוקראינה שהגיע במיוחד לארץ לעשות את השבת עם מתנדבי זק"א. כמו כן הגיע במיוחד מפקד זק"א רוסיה הר"ר יהושע דייטש הי"ו שהביא 'מכתב חיזוק' מרבה של רוסיה הרב בערל לאזאר שליט"א, למתנדבי זק"א וליו"ר חבר הנאמנים מר מיכאל מירילשוילי, במכתב נאמר: ארגון זק"א הוא סמל לארגון של אהבת ואחדות ישראל. ארגון שכולו חסד. ארגון שמסייע לכל עם ישראל ללא הבדל מוצא, גיל, דעה או השקפה. כך שאין מתאים יותר מעריכת שבת גיבוש ואחדות זו לארגון זה מאשר בשבת פרשת ויקהל משה".

ארגון זק"א אף אירח בשבת אחדות זו את האוד המוצל מאש, דוצי גוטשטיין חתנו של מתנדב זק"א הזכור לטוב הרב אריה ברנשטיין זצ"ל, שאיבד את כל משפחתו באסון הרכבת הנוראה בצומת גת לפני חצי שנה, ודוצי הינו היחיד שנשאר בחיים. חיבוק גדול חבקו מתנדבי זק"א את דוצי ואימצו אותו אל לבם.

בשעות המאוחרות של ליל שבת התכנסו המתנדבים ל'עונג שבת' שנערך בראשותו של המשפיע הרוחני הרב מרדכי פרנק שליט"א מחשובי חסידי ברסלב. שציטט בשם רבי נתן תלמידו של מוהר"ן מברסלב על כוחה של 'הנגינה'. עד השעות הקטנות של הלילה התרפקו וזמרו מאות מתנדבי זק"א שירי שבת וערגה, מסביב לשולחן מפואר במיטב פירות ארץ ישראל ויי"ש. מצד לצד נעו והתנועעו המתנדבים בהשתפכות הנפש ובדיבוק חברים אמיתי עד שהיו ואמרו שגם הדגים שבכינרת נסחפים אחרי השירה האדירה.

עם צאת השבת נערך טכס השקת שתי אמבולנסים חדשים תרומת יו"ר חבר הנאמנים של זק"א הנגיד איש החסד מיכאל מירילשווילי הי"ו, לזכרו ולעילוי נשמתו של אביו הרב משה גבריאל זצ"ל ששימש כנשיא הקהילה. בהתרגשות רבה גזר מר מיכאל את הסרט ומסר את מפתחות האמבולנסים לידי הנהגים המתנדבים, לקול מחיאות הכפיים של מאות המתנדבים.

את הטכס הנעימו צוות ילדי הפלא של זק"א ארי וייספיש ואפרים מנת בניצוחו של החזן דובל'ה הלר ובליווי תזמורת 'בנדר', ציבור המתנדבים ישב מוקסם לקול שירתם העריבה של הילדים, שגם במשך כל השבת הנעימו בקולם המתוק בתפילות ובזמירות השבת, אך השיא היה בדואט המשותף בטכס.

רגע מרגש עד מאד היה כשעשרה מזאטוטי משפחת זק"א לבושים באפודי זק"א עלו לבמה והזמינו אחר כבוד את אשת החיל גב' לאה מרילשווילי תחי' עקרת ביתו של מר מיכאל הי"ו, והעניקו לה בשם ארגון זק"א תשורת תודה במילות הזמר 'אשת חיל' מעוטר בזהב.

כאות והוקרה על פעילותה ועמידתה האיתנה לימין בעלה גם במצבים הקשים ביותר. על התעודה נכתב: תשורת חן לאשת החיל נדיבת הלב שבמסירות נפש התייצבה לימין בעלה בכל עת ובכל מצב. בטח בה לב בעלה, וכדברי רבי עקיבא לחכמים שכל מה שלו שלה הוא. ה"ה גב' לאה מירילשוילי תחי'. ועליה נאמר: "אשה טובה – מתנה טובה לבעלה" (סנהדרין ק:). החזן דובל'ה הלר הקדיש לה את השיר 'א אידישע מאמע'.

בתחושה שהשבת גיבוש הזה היתה מיוחדת במינה, שבת של התעלות ורוממות רוחנית, שבת של איחוד לבבות ודיבוק חברים, שבת של בבחינת קווי ד' יחליפו כוח, בגאווה של קדושה על היותם חברים ומתנדבים בארגון זק"א ובאנרגיות טובות מחודשות התפזרו המתנדבים איש איש לביתו תוך אמירת שבחים ותודות לצוות שעמל כה רבות להצלחת השבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר