מהומה בעיריית ירושלים

ראש-העיר הזמין משטרה: "תוציאו מכאן חבר מועצה"

מהומה בכיכר ספרא. ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הזמין הערב את המשטרה בכדי שיוציאו את חבר מועצת העיר, מאיר תורג'מן (מר"צ), לאחר שביקש ממנו לשתוק והוא המשיך לדבר. "ברקת התנהג כמו סאדם חוסיין", אומר תורג'מן ל"כיכר השבת". יוסי דייטש השכין שלום: "החרדים הם דוגמא לסובלנות" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ברקת בימים רגועים יותר (פלאש 90)

מהומה בכיכר ספרא. ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הזמין הערב (חמישי) את המשטרה בכדי שיוציאו את חבר מועצת העיר, מאיר תורג´מן (מר"צ), לאחר שלא הקשיב לקולו.

הכל החל לאחר שתורג´מן ביקש להקריא בקול-רם שאילתא עבור ברקת. זה האחרון לא אהב את הרעיון וביקש מחבר המועצה לעצור מיידית. תורג´מן החליט לצפצף על ברקת והמשיך בהקראת השאילתא.

בתגובה, ברקת כיבה לתורג´מן את המיקרופון ובמקביל קרא לו לסדר שלוש פעמים. כמו בכנסת, גם כאן, חבר המועצה אמור לצאת מאולם הדיונים - לאחר הקריאה השלישית לסדר. להפתעת ברקת, תורג´מן החליט להישאר. לברקת אין סדרנים כמו לריבלין מהכנסת והוא נאלץ להתקשר למשטרה.

"אין לנו אפשרות חוקית להוציא את תורג´מן מבניין העירייה", אמרו השוטרים לראש-העיר הנסער. סגן ראש-העיר, הרב יוסי דייטש, נחלץ לעזרתו של ברקת ובתוך דקות ספורות השקט חזר לקדמותו כשתורג´מן הסכים להתנצל בפני ברקת.

מידה כנגד מידה

ל"כיכר השבת" נודע כי לפני עשרה חודשים אירע מקרה דומה עם תורג´מן. במהלך ישיבה שגרתית, חבר המועצה פפה אללו (מר"צ) שהתרגל לספסלי האופוזיציה, ביקש לציין את העובדה שהיועץ המשפטי (לשעבר) יוסי חביליו נבחר לקבל את תואר "אביר איכות השלטון" מטעם התנועה לאיכות השלטון.

ברקת צעק לעבר אללו שישתוק. "בקדנציה הקודמת, ברקת עשה לאורי (לופוליאנסקי. צ"ג) הרבה יותר מזה ואורי לא חשב להוציא אותו, וודאי לא להזמין משטרה", אמר תורג´מן בישיבה הסוערת לפני עשרה חודשים. "ברקת יכול להזמין משטרה מראש לכל ישיבת מועצה", הוסיף.

"ההתנהגות של תורג´מן לא מכובדת", אומר ל"כיכר השבת" חבר המועצה יוסי דייטש, מי שכאמור הביא להרגעת הרוחות. "אני לא חושב שהיינו צריכים להגיע למצב שמשטרה צריכה להתערב. זה מפתיע שברקת בחר להזמין משטרה", אומר דייטש.

ומדוע בחר להתערב? "רציתי להראות שהחרדים הם דוגמא לסובלנות", משיב דייטש.

"כמו סאדם"

תורג´מן נשמע עצבני הערב. "ברקת התנהג כמו סאדם חוסיין", הוא אומר בשיחה עם "כיכר השבת".

"ברקת קיבל מידה כנגד מידה - מה שהוא עשה ללופיאנסקי, אני עשיתי לו". ועל השלום של דייטש, הוא אומר: "כל הכבוד לו שהשכין שלום בינינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר