5 וחצי שנים לפיצוץ הפרשה - ההכרעה נפלה הבוקר

הולך לכלא: הנשיא לשעבר משה קצב קיבל 7 שנות מאסר

הרכב שופטים בבית-המשפט העליון פסק הבוקר את גזר דינו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב: 7 שנות מאסר בכלא. "תם ונשלם", אמר אחד השופטים ודממה שררה באולם. קצב, המום כולו, התחבק בשקט עם מקורביו (בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
יתחיל לרצות את מאסרו בתוך שבועיים

בית המשפט העליון דחה הבוקר (חמישי) באופן מלא את הערעור שהגיש נשיא המדינה לשעבר משה קצב - ושולח אותו ל-7 שנות מאסר בפועל. קצב יחל לרצות את עונש המאסר מה-7 בדצמבר.

העליון למעשה אישר את הרשעתו של קצב בבית המשפט המחוזי בשני אישומים מגונים, ובעקבות העונש שנגזר עליו – 7 שנות מאסר בפועל, שנתיים על תנאי ופיצוי מצטבר בסך 125 אלף שקל. קצב הקשיב להקראת פסק הדין בפנים חתומות.

באשר לערעורו של קצב על גזר הדין, ציין העליון כי לא מצא סטייה באשר להכרעת בית המשפט המחוזי ממדיניות הענישה המקובלת.

"ביחס לשפיטה התקשורתית והתבטאויות היועמ"ש ביחס לאשמת המערער עוד בטרם כתב האישום - בפרשה זו אנו מסכימים שהעיסוק התקשורתי חצה כל גבול ויש להצר על כך", אמר השופט ג'ובראן. עוד ציין ג'ובראן כי אין פגם בפרסומים בתקשורת כדי לפגוע בהכרעת הדין על קצב ולבטל את כתב האישום.

באשר להכרעת הדין, אמר ג'ובראן כי "המעשים שעשה הם פוגעים משפילים ונלוזים וראויים לענישה משמעותית, דווקא במקרה של איש ציבור במעמד כה רם. על העונש להיות בעל אפקט הרתעתי, בעוד קצב לא הביע כל חרטה על מעשיו".

באשר לגזר דין, ציין העליון כי לא מצא סטייה ממדיניות הענישה הראויה בגזר הדין של בית המשפט המחוזי. בשלב זה התפרץ קצב בקריאת ביניים וטען כי "מעולם לא התראיין בשום טלוויזיה", בתגובה לאמירתו של השופט ג'ובראן כי קצב הכפיש את התביעה בטלוויזיה.

את פסק הדין נתנו השופטים מרים נאור, עדנה ארבל וסלים ג'ובראן, לאחר שהערעור, שהוגש בחודש מאי, נידון בשלוש ישיבות של בית המשפט בחודש אוגוסט האחרון. השופטים צריכים עוד להחליט האם להעניק לקצב ימים אחדים נוספים לצורך התארגנות אחרונה, לפני שיחויב להתייצב לריצוי מאסרו. קצב טרם החל בריצוי העונש, הודות להחלטתו של שופט העליון יורם דנציגר, שנענה לבקשת עיכוב הביצוע עד למתן פסק הדין בערעור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר