מה עושים במקרה של בעיות בבלמים באמצע נסיעה? טיפים

בכדי למנוע את האסון הבא, כתב 'כיכר השבת' בדק מה ואיך ניתן לעשות במקרה של בעיות בבלמים. בעל מוסך "קומבינה", שמעון ועקנין, מספק לכם טיפים: "במקרה שהכביש בירידה, אסור ללחוץ על הברקס בלבד. צריך גם להשתמש בהילוכים ולהוריד הילוך כל פעם שמאטים". מיוחד (בארץ)

אלי ג'אן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

סמוך לשעה 1 בלילה אירעה תאונה מחרידה סמוך לטבריה בה נהרגו שמונה בני משפחה. התאונה הקשה התרחשה בדרך מנחם בגין - הכביש היורד מצומת פוריה לכיוון העיר טבריה.

אבי המשפחה, איבד שליטה ברכב סוג מיצובישי גרנדיס בשל בעיות בבלמים, פגע במעקה בטיחות, הידרדר לוואדי סמוך והרכב החל לעלות באש.

משטרת ישראל מסרה הבוקר כי לא תשחרר את הקלטת השיחה בה נשמע אבי המשפחה ונהג הרכב, מתקשר למוקד 100 ושואל מה ניתן לעשות. "מדובר בשיחה קשה ביותר" אמרו שם הבוקר.

בכדי למנוע את האסון הבא, יצאנו לבדוק מה ניתן לעשות במקרה שאין בלמים.

שמעון ועקנין בעל מוסך "קומבינה" מקריית מלאכי מסביר כי לא בהכרח שהבלמים היו שחוקים. "במידה והרכב בירידה והוא עמוס, הבלמים מתחממים והם נהפכים ללא אפקטיביים".

אז איך מונעים מצב כזה?

"במקרה שהכביש בירידה, אסור ללחוץ על הברקס בלבד. צריך גם להשתמש בהילוכים ולהוריד הילוך כל פעם שמאטים. אני מכיר משהי שגמרה את הבלמים החדשים שהתקנתי לה תוך מספר ימים בגלל נהיגה לא נכונה".

במקרה ואדם לא הכיר את הנחיות ומרגיש שהבלמים לא מגיבים מה יעשה?

"כשזה קורה מהר והאדם מופתע לא תמיד יש הרבה אופציות. במקרה הנוכחי אני כבר יודע שהבלמים היו אדומים מרוב הלחיצות ולא מגיבים. הדבר היחיד שניתן לעשות זה להרים את הבלם יד (האנד-ברקס)".

הרכב לא עלול להסתובב ולהתהפך?

"צריך להרים בעדינות. מושכים אותו לאט לאט ולא בפעם אחת".

ועקנין מסביר כי אימוץ של המלצות אלו יכול למנוע את האסון הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר